گروه بین‌الملل: با ادامه حفاری‌های غیرمجاز رژیم صهیونیستی زیر مسجدالاقصی، تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به فروپاشی سازه این مسجد هشدار داد

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، احمد الرویضی، رئیس بخش بیت‌المقدس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای ادامه‌ حفاری‌های رژیم صهیونیستی و ایجاد تونل‌ها زیر مسجد‌الاقصی را خطری برای ساختمان این مسجد و مناطق اطراف آن دانست. وی از فروریختن برخی مناطق از جمله واد حلوه در سلوان خبر داد.

این مقام تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: کانال‌هایی که اسرائیل زیر مسجد‌الاقصی ایجاد کرده پی ساختمان مسجد را تهدید می‌کند و نگرانی‌ها نسبت به وقوع هرگونه زمین لرزه طبیعی یا ساختگی از سوی اسرائیل که به فروپاشی مسجد‌الاقصی و منازل مجاور آن منجر خواهد شد، افزایش یافته است.

وی گفت: این امر به ایجاد یک فاجعه واقعی منجر می‌شود. الرویضی همچنین تاکید کرد: موضع‌گیری تشکیلات خودگردان فلسطین درخصوص از سرگیری فرایند صلح خاورمیانه همچنان ثابت است و این تشکیلات از سرگیری مذاکرات را بدون توقف کامل شهرک‌سازی‌‌های اسرائیل نخواهد پذیرفت.

در همین حال یک مرکز حقوقی فلسطین، سازمان‌ها و گروه‌های یهودی آمریکا را به حمایت‌های مالی از طرح‌های رژیم صهیونیستی در یهودی‌سازی بیت‌المقدس متهم کرد.

مرکز حقوق اجتماعی و اقتصادی بیت‌المقدس در گزارش خود تاکید کرده که برخی از سازمان‌ها و گروه‌های یهودی - آمریکایی اقدام به حمایت مالی از طرح‌های یهود‌ی‌سازی بیت‌المقدس و کمک به سیطره بر مناطق مختلف شهرک قدیم بیت‌المقدس و اطراف آن نموده‌اند.

این سازمان از دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته جلوی این سازمان‌ها را که در آمریکا فعالیت می‌کنند، بگیرد. در این گزارش به اختصاص بودجه‌های سازمان‌ها و گروه‌های یهودی آمریکا برای حمایت از اقدامات غیرقانونی در اراضی فلسطینی از جمله اختصاص بودجه برای سیطره بر زمین‌ها و املاک و دارایی‌های غیرمنقول فلسطینیان در بیت‌المقدس اشغالی و اخراج آنها از این مناطق اشاره شده است.

براساس این گزارش، یکی از بزرگ‌ترین گروه‌ها توسط اروینگ مسکوویچ یکی از میلیونرهای یهودی‌الاصل آمریکا که مدیریت پروژه خانه‌سازی برای یهودیان را عهده‌دار بود، اداره می‌شود. مرکز حقوق اجتماعی و اقتصادی بیت‌المقدس در گزارش خود این حمایت‌های مالی را مغایر با قوانین آمریکا و نقض آشکار این قوانین دانسته است.

میچل: مذاکرات خاورمیانه در وضعیت اضطراری

جورج میچل فرستاده ویژه کاخ سفید در امور خاورمیانه دیروز بعد از دیدار با شیمون پرز و بنیامین نتانیاهو مقامات ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کرد:  مذاکرات خاورمیانه در شرایط اضطراری است و باید به فوریت به نتیجه برسد.

محور اصلی مذاکرات میچل در بیت‌المقدس، توقف شهرک‌سازی‌های اسرائیل در مناطق اشغالی بود. او بعد از مذاکراتش گفت: هدف من به نتیجه رساندن این مرحله در کوتاه‌ترین زمان ممکن است تا بعد وارد مرحله بعدی که مهم‌ترین مرحله است بشویم.

کد خبر 90486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز