مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت بوگاتی شاید با تولید خودروهای مختلف رکورد سرعت در جهان را بارها به زیر سوال برده باشد،‌اما به همین اکتفا نکرده در ثبت رکورد‌های جدید همچنان پیشگام است.

بوگاتی ویرون

بر اساس گزارش گیزمگ، خودروی بوگاتی ویرون 16.4 Grand Sport Vitesse با ثبت رکوردی جدید به عنوان سریع‌ترین خودروی قابل تبدیل جهان (کروکی) انتخاب شد.

در آزمایشی که بر روی سرعت این خودرو انجام شد،‌ آنتونی لیو،‌ راننده خودروهای مسابقه‌ای توانست در مسیر آزمایشی که به شرکت فولکس‌واگن تعلق داشت، خودروی بوگاتی ویرون Vitesse را با سرعت 408.84 کیلومتر بر ساعت براند. لیو می‌گوید در دوره‌های آموزشی بر روی سرعت 400 کیلومتر بر ساعت تمرین شده بود و کسی انتظار نداشت این خودرو بتواند از این مرز عبور کند.

بر روی سقف باز این خودرو تیغه‌هایی خاص طراحی شده‌اند که می‌توانند از میزان آشفتگی و صدای باد که در اثر سرعت بالا به وجود می‌آید، بکاهند. وزن سبک، ضربه‌‌گیر‌ها و بدنه کربنی باعث شده تا کل این خودروی هشت لیتری با قدرت 16 اسب بخار، به سرعت خالص تبدیل شود.

بوگاتی ویرون

بوگاتی در سال 2010 نیز با کمک خودروی ویرون Super Sport خود توانسته بود به سرعت 430 کیلومتر بر ساعت رسیده و در بخش خودروهای سقف‌دار، رکورد سرعتی جدید را به ثبت برساند. این رکورد هنوز در اختیار خودروی بوگاتی است.

اولین خودروی Vitesse بوگاتی سال گذشته تولید شد و این شرکت قصد دارد این خودروی تولید ویژه خود را در نمایشگاه خودروی شانگهای به نمایش بگذارد. تنها هشت دستگاه از این خودروی 2.61 میلیون دلاری ساخته خواهد شد.

کد خبر 208865
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز