همشهری آنلاین: یک مقام سازمان ملل از تشدید محاصره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت محدودیت‌های اعمال شده اخیر بر زندگی هزاران نفر در نوار غزه تاثیر گذاشته است.

غزه

ه گزارش ایرنا جیمز روولی هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل گفت: در صورت ادامه محاصره و محدودیت‌های اعمال شده زندگی مردم غزه با تهدید جدی روبرو خواهد شد.

وی با اشاره به محدودیت های وضع شده توسط رژیم صهیونیستی افزود: این اقدامات به کاهش ذخیره کالاهای اساسی از جمله مواد غذایی و گاز برای پخت و پز در غزه انجامیده و به بسیاری از خانواده ها آسیب وارد کرده است.

به دنبال افزایش تنش‌ها در نوار غزه، هفته گذشته رژیم صهیونیستی گذرگاه مرزی ابوسالم را بست که این اقدام به کاهش ورود مواد غذایی و مصالح ساختمانی و کالاهای مورد نیاز مردم نوار غزه منجر شده است.

روز سه شنبه گذشته پس از اینکه خبر شهادت ˈمیسره ابوحمدیهˈ اسیر فلسطینی در زندان اشغالگران منتشر شد، خشم فلسطینی‌ها در سرزمین های فلسطینی برانگیخته شد که در واکنش به آن، گروه های مقاومت فلسطینی چند موشک به داخل سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه سه حمله هوایی علیه نوار غزه انجام داد که این نخستین تجاوز سربازان رژیم صهیونیستی به نوار غزه از زمان پایان تجاوز هشت روزه این رژیم و توافق آتش بس با حماس در ماه نوامبر گذشته تاکنون است.

کد خبر 208534
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز