اشتیاق و استقبال بیش از نیم میلیون شهروند و گردشگر پایتخت برای بازدید از بلندترین برج پایتخت بار دیگر نشان داد که این سرو بلند قامت تهران باز هم مورد توجه مسافران نوروزی از شهرها و کشورهای دور و نزدیک بوده است.

بازدید نوروز

سومین جشنواره نوروزی برج میلاد تهران در شرایطی از 25اسفند‌ماه1391 کار خود را آغاز کرد که پیش‌بینی‌ها هیچ‌گاه به سمت و سوی بازدید بیش از نیم میلیون نفر در طول ایام نوروز نبود. اما تنوع و جذابیت برنامه‌های ششمین برج بلند دنیا به اندازه‌ای بود که پای هر گردشگری به آنجا باز شد. در ایام نوروز مسافران بسیاری از شهرهای دور و نزدیک به تهران سفر کردند و همواره یکی از آرزوهای آنها تماشای تهران از فراز برج میلاد تهران تا زمانی که مهمان تهرانی‌ها هستند، بود. شهروندان بسیاری بودند که تنها به یک‌بار دیدن برج میلاد اکتفا نکرده و در طول زمانی که مهمان پایتخت بودند، حتی دو تا سه بار به برج آمده تا از هر گوشه این سرو بلندقامت برای خود خاطره ثبت کنند.

فرزاد هوشیار پارسیان، مدیرعامل برج میلاد تهران درباره میزان استقبال گردشگران نوروزی از نماد ملی تهران گفت: درحالی‌که ما با آمادگی کامل برای رشد جمعیت تهرانگردان برنامه‌های ویژه برج میلاد را نسبت به سال‌های گذشته گسترش داده‌بودیم، اما استقبال به‌شکل غیرمنتظره‌ای بیشتر از پیش‌بینی ما بود. تنها در دو روز نخست بازدید 160هزار نفر گردشگر از برج میلاد تهران بازدید کردند که این همه نشان داد که تا پایان تعطیلات نوروزی امسال، برج میلاد میزبان مهمانان بی‌شماری خواهد بود.

به گفته وی با توجه به شرایط، ما خود را آماده استقبال گسترده مردم کرده‌بودیم، انتظار می‌رفت روزانه نزدیک به 12هزار بازدید‌کننده داشته‌باشیم، اما در طول تعطیلات نوروز امسال بازدیدها بسیار بیشتر از انتظار ما بود و به بیش از 35هزار بازدید‌کننده در روز رسید.
مدیرعامل برج میلاد با اشاره به رشد 300درصدی بازدید‌کنندگان از جشنواره نوروزی برج میلاد نسبت به سال گذشته توضیح داد:

بیش از نیم میلیون بازدید‌کننده در طول تعطیلات نوروز امسال از جشنواره نوروزی برج میلاد بازدید‌کردند، درحالی‌که این رقم سال گذشته 160هزار بازدید‌کننده ‌بود. آمارها نشان می‌دهد که در کنار استقبال پایتخت‌نشینان از برج میلاد تهران، گردشگران اصفهانی، تبریزی، ارومیه‌ای و اردبیلی بیشترین تعداد بازدیدکنندگان از برج را به‌خود اختصاص داده بودند. در ایام تعطیلات نوروزی برج میلاد تهران هزار و 893 مهمان خارجی نیز داشت. همچنین بیشتر بازدید‌کنندگان از برج میلاد تهران به‌صورت خانوادگی از برنامه‌های فرهنگی برج بهره‌مند شده بودند. آمارها نشان می‌دهد که بعد از بازدید از برج میلاد تهران، استیج برنامه‌های هنری و دهکده حیوانات بیشترین آمارها را به‌خود اختصاص داده‌اند.

وجود غرفه‌های اقوام مختلف ایرانی با لباس‌های محلی و غذاهای بومی، غرفه‌های ویژه کودکان، استقرار دهکده حیوانات، مسیر اسب‌سواری، بازی مهیج جامپینگ و اجرای زنده موسیقی اقوام ایرانی شب‌های تهران را در تعطیلات نوروز دلنشین کرده بود.
روز طبیعت نیز آزادسازی ماهی‌های قرمز در حوضچه‌های برج میلاد باعث شده بود تا تهرانی‌های زیادی را به پای برج میلاد تهران بکشاند.

کد خبر 208056
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز