گروه اقتصادی: وعده مسئولان تنظیم بازار برای تداوم توزیع مرغ منجمد تا پایان فروردین‌ماه اجرایی نشد و از روزهای ابتدایی سال‌جاری توزیع مرغ منجمد در شبکه‌های توزیع متوقف شد.

مرغ

توقف عرضه مرغ منجمد در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این با افزایش قیمت گوشت مرغ به هفت هزار تومان، مسئولان از ذخایر مطمئن این محصول و تداوم عرضه آن به بازار تا کاهش قیمت‌ها به نرخ مصوب دولتی خبر داده بودند اما اکنون اعلام می‌کنند که عرضه مرغ منجمد یک الزام نیست.

با وجود این سخنگوی ستاد تنظیم بازار اولویت توزیع مرغ را از محل تولیدات داخل دانست و گفت: ‌عرضه مرغ منجمد براساس تشخیص ستادهای تنظیم بازار استانی است و هیچ اجباری دراین خصوص وجود ندارد. علی پورکاوه با بیان اینکه موضوع توزیع مرغ منجمد از محل ذخیره‌سازی‌ براساس تقاضای بازار بوده و در مواقعی نیز تولید داخلی پاسخگوی نیاز بازار نیست به ایرنا گفت: مادامی که عرضه مرغ گرم کفایت نیاز بازار را کند، هیچ ضرورتی به توزیع مرغ از محل ذخیره‌سازی‌ نیست و این فرایند مدیریت می‌شود.

وی توزیع مرغ منجمد را بیشتر در استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان که به‌طور عمده مصرف‌کننده بوده و تولید ندارند قلمداد کرد و افزود: در استان‌های تولیدکننده نیازی به توزیع مرغ منجمد احساس نمی‌شود. همچنین اختیار تام به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان داده شده تا نحوه توزیع مرغ منجمد را در محل خدمت خود و با توجه به شرایط استان مدیریت کند. به گزارش خبرنگار ما این دیدگاه در حالی مطرح می‌شود که در ایام نوروز نیز عرضه اندک مرغ منجمد قادر به کاهش یا ثبات نسبی قیمت‌ها در بسیاری از مراکز استان‌ها نبود و گوشت مرغ در اغلب شهرستان‌ها به‌مراتب بیش از نرخ مصوب اعلام شده به مصرف‌کنندگان عرضه شد.

کد خبر 207640
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز