گروه اقتصادی: افزایش بی‌رویه قیمت گوشت قرمز، مرغ، آجیل و خشکبار و... محور اصلی نشست سه‌شنبه‌شب کار‌گروه تنظیم بازار بود؛ نشستی که به تأکید مسئولان بر مدیریت دقیق و برخورد قاطع با متخلفین و افزایش خودسرانه قیمت‌های شب عید منجر شد.

به‌رغم این نشست‌ها، با نزدیک شدن به آخرین‌ماه سال، مسئولان در حالی از تنظیم بازار با افزایش عرضه و ممنوعیت صادرات گوشت قرمز و مرغ خبر می‌دهند که گرانی این فراورده‌ها مصرف‌کنندگان را در تنگنا قرار داده است.روز گذشته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز توزیع 70هزار تن دیگر از ذخایر مرغ کشور خبر داد و گفت:

این ذخایر به قیمت پنج هزار و100تومان عرضه می‌شود.همچنین توزیع مرغ گرم به قیمت پنج هزار و 200تومان در نمایشگاه‌های بهاره از دیگر اقدامات تنظیم بازار مرغ در ایام پایانی سال است. حسن رادمرد همچنین از ممنوعیت صادرات مرغ خبر داد و گفت: با توجه به نوسان اخیر قیمت مرغ و براساس مصوبه کار‌گروه تنظیم بازار، صادرات مرغ تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.

وی در مورد گرانی مجدد گوشت مرغ در بازار گفت: علت این گرانی، تأخیر در زمان جوجه‌ریزی و برنامه‌ریزی تولیدکنندگان برای تطبیق برداشت بعدی مرغ در ایام پایانی سال به‌دلیل انگیزه برای فروش مناسب‌تر و قیمت بالاتر بوده است. 120هزار تن ذخیره گوشت مرغ در کشور وجود دارد که 20هزار تن آن از محل واردات و 100هزار تن از محل مازاد تولید داخل تأمین شده و تا‌کنون 20هزار تن از این ذخایر توزیع شده است.

کد خبر 201392
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز