گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: با گذشت چند روز از عرضه گوشت قرمز و مرغ منجمد و توزیع محدود لاشه گرم گوشت گوسفندی استرالیایی قیمت این محصولات همچنان بالا مانده است.

گوشت

به گزارش خبرنگار ما، افزایش بی‌رویه قیمت گوشت قرمز و مرغ در خرده فروشی‌های سطح شهر در حالی ادامه دارد که مسئولان وعده‌های تازه‌ای برای افزایش عرضه و کاهش قیمت‌ها مطرح می‌کنند.

توزیع محدود مرغ منجمد

پنج هزار و 400تومانی در برخی مراکز در حالی صورت می‌گیرد که قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه در خرده فروشی‌های سطح شهر از شش هزارو 100تا شش هزار و 500تومان در نوسان بوده و نرخ این فراورده در مراکز عرضه دولتی نیز بیش از شش هزار تومان است. این در حالی است که پیش از این مسئولان وعده کاهش قیمت گوشت مرغ به پنج هزار و 500تومان تا هفته گذشته را مطرح کرده بودند.

بررسی قیمت خرده فروشی قیمت گوشت قرمز گوسفندی و گوساله در سطح شهر نیز بیانگر بالا ماندن قیمت‌هاست به‌نحوی که نرخ هر کیلوگرم گوشت لاشه گوسفندی 27هزار، ران 31هزار و هر کیلوگرم گوشت گوساله پاک کرده به قیمت 28تا 30هزار تومان به مردم عرضه می‌شود. همچنین نرخ هر کیلوگرم گوشت منجمد وارداتی به 20هزار تومان رسیده و عرضه قطره چکانی گوشت لاشه گوسفندی گرم استرالیایی در برخی مراکز منتخب نیز با قیمت 16هزار تومان صورت می‌گیرد.

کاهش قیمت گوشت تا سه روز دیگر

با وجود بالا ماندن قیمت گوشت قرمز، روز گذشته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از دستور جدی معاون اول رئیس‌جمهور برای مقابله با قاچاق دام زنده و افزایش میزان واردات خبر داد ه و وعده کاهش قیمت گوشت در بازار طی دو سه روز آینده را مطرح کرده است.

علی‌اصغر ملکی با بیان اینکه در جلسه پنجشنبه گذشته مسئولان وزارت صنعت و اتحادیه‌ها با معاون اول رئیس‌جمهور، دلایل تفاوت فاحش قیمت گوشت قرمز بررسی و بر کنترل قاچاق دام از مرزهای غربی کشور تأکید شده است به فارس گفت: از سه روز پیش با رصدی که انجام شده میزان خروج دام از کشور کمتر و تمرکز دام در میادین بیشتر شده و پیش‌بینی می‌شود تا
دو، سه روز آینده قیمت گوشت قرمز در بازار کاهش داشته باشد.

وی همچنین از دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای افزایش میزان واردات گوشت قرمز برای ایجاد تعادل در بازار خبر داد و افزود: اکنون گوشت گوسفندی از استرالیا و گوشت گوساله از سیستان و بلوچستان وارد کشور می‌شود.

کد خبر 201864
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز