یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین – سپیده بهکام: حجم معاملات سهام در بورس تهران روز یکشنبه 9 اردیبهشت 86 نسبت به روز قبل اندکی کاهش یافت و به 38.3 میلیون سه به ارزش 136.3 میلیارد ریال رسید.

در این روز سهام 139 شرکت توسط فعالان بازار سهام دست به دست شد.

بازگشت 6 شرکت

داد و ستد سهام 6 شرکت بورسی از امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 86 از سر گرفته شد.
طی معاملات این روز نماد معاملاتی شرکت گلتاش پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه، شرکت‌های نورد قطعات فولادی، تولی پرس و تامین ماسه ریخته گری پس از افزایش سرمایه و شرکت‌های مهندسی فیروزا و شهد ایران پس از اعلام پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 86 بازگشایی شدند.

علی رحمانی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار نیز در این روز به سهامداران اعلام کرد: نماد معاملاتی شرکت آلومینیوم ایران به زودی بازگشایی می شود .

وی گفت: بخشی از اطلاعات این شرکت به سازمان بورس شده است و با وصول بخش دیگر اطلاعات آن، سهامداران می‌توانند داد و ستد سهام این شرکت را از سر گیرند.

نوسان شاخص

معاملات فولاد مبارکه اصفهان برای دومین روز متوالی موجب شد شاخص کل قیمت سهام سیر صعودی داشته باشد.
در این روز شاخص با 3 واحد کاهش به رقم 9 هزار و 756 واحد بازگشت.

شاخص عملکرد تالار اصلی هم امروز 18 واحد افت کرد و به 9 هزار و 617 واحد رسید اما در مقابل شاخص عملکرد تالار فرعی 21 واحد بالاتر رفت تا رقم 9 هزار و 276 واحد را برای خود به ثبت رساند.

معاملات نهم اردیبهشت 86 افت 86 واحدی شاخص مالی و رشد 4 دهم واحدی شاخص صنعت را به دنبال داشت.

بالا و پایین بازار

داروسازی زهراوی، آلومتک، ملی صنایع مس، کابل البرز، لعاب ایران، کابل باختر و لوله و ماشین سازی 7 شرکتی بودن که در جریان داد و ستدهای امروز بورس تهران قیمت هر سهام آنها دو درصد افزایش یافت.

در مقابل، قیمت هر سهم ایران دارو، ایران ارقام، سرمایه گذاری توس گستر، دارویی سبحان، گالوانیزه فجر سپاهان و پیاذر امروز دو درصد افت کرد.

صف‌های عرضه و تقاضا

حجم تقاضا برای خرید سهام ملی صنایع مس، روز یکشنبه 9 اردیبهشت 86 به 40.5 میلیون سهم به ارزش 182 میلیارد ریال رسد. در این روز 4 هزار و 75 نفر برای خرید سهام یاد شده به کارگزاری ها مراجعه کردند.

در این روز 38 نفر برای خرید 177 هزار و 653 سهم کیمیدارو به ارزش 1.4 میلیارد ریال اقدام کردند و 131  نفر برای 1.1 میلیون سهم کابل البرز به ارزش یک میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

در کفه عرضه نیز امروز حجم عرضه توسعه معادن روی بیش از سایر شرکت های بورسی بود به طوری که دو هزار و 542 نفر 13.1 میلیون سهم این شرکت به ارزش 144.3 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

414 نفر نیز 2.4 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 40 میلیارد ریال را برای فروش عرضه کردند.

طی مبادلات این روز 217 نفر برای فروش 492 هزار و 476 سهم باما به ارزش 34.2 میلیارد ریال به کارگزاری ها مراجعه کردند.

گل گهر، کالسیمین، سرمایه گذاری بانک ملی، بانک پارسیان و فرآوری مواد معدنی هم از دیگر شرکت های حاضر در جدول عرضه امروز بورس تهران بودند.

کد خبر 20749

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز