شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیش از 150 نوع ابزارهای مالی در بورس‌های جهان شناسایی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

احمد احمدپور، عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این مطلب گفت: این در حالی است که در کشور ما تنها از یک نوع ابزار مالی یعنی سهام استفاده می شود و حداکثر دو شرکت اوراق مشارکت منتشر کرده اند.

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران، معاون اجرایی سازمان بورس تصریح کرد: زمان آن فرا رسیده است که با همکاری کارشناسان و خبرگان ابزارهای مالی جدید را یکی پس از دیگری به بازار معرفی کنیم و برای بازاری که حجم آن با توجه به بحث خصوصی سازی و اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی در حال افزایش است شایسته نیست که تنها از یک نوع ابزار مالی استفاده شود.

احمد پور خاطرنشان کرد: سازمان بورس به طور100 در 100 برای گسترش ابزارهای مالی برنامه دارد، هر چند در سال گذشته با توجه به تشکیل شرکت های بورس اوراق بهادار و بورس کالا و تصویب آیین نامه ها و دستورالعمل های متعدد امکان کار جدی در این بخش میسر نشد.

وی یادآور شد: امسال زمان مناسب برای راه اندازی نهادهای مالی و پیشنهاد ابزارهای مالی جدید به شورای عالی بورس فراهم شده است و دادن مجوز چند شرکت تامین سرمایه در اولویت کارهای سازمان قرار دارد و درباره مجوز صندوق های سرمایه گذاری مشترک نیز محدودیتی نداریم.

احمدپور در ادامه درباره نرم افزار اتوس افزود: چند تن از همکاران ما در اردیبهشت به پاریس می روند تا مراحل پیشرفت کار را بررسی کنند و همان طور که قول داده بودیم در نیمه نخست سال 86 این نرم افزار راه اندازی خواهد شد.

کد خبر 20116

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز