همشهری آنلاین: سهام هفت شرکت برای واگذاری از طریق بورس و شش شرکت از طریق مزایده در هفته آینده منتشر خواهد شد.

سید مهدی عقدایی، معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی ضمن بیان این مطلب، از انتشار آگهی شرکت‌هایی که در پایان سال گذشته قیمت‌گذاری شده بودند، خبر داد و به ایسنا گفت: 8/3 درصد سهام شرکت بسته‌بندی مشهد، پنج صدم درصد سهام جام جهان نما، 4/4 درصد سهام روغن نباتی جهان، 9 صدم درصد سهام کاغذ‌سازی قائم شهر، هفت دهم درصد سهام اتمسفر، یک ده هزارم درصد سهام فیبر ایران و حدود سه ده هزارم درصد سهام صنعتی و شیمیایی رنگین قیمت‌گذاری شده و در هفته آینده آگهی  آنها برای عرضه در بورس منتشر می‌شود.

وی همچنین به شرکت‌های که از طریق مزایده واگذاری آنها انجام خواهد شد، اشاره کرد و گفت: آگهی واگذاری یک و یک دهم درصد سهام ریسندگی و بافندگی، هشت درصد سهام قند چهارمحال، 100 درصد سهام حمل و نقل بین‌المللی جمهوری اسلامی‌، 49 درصد سهام پارس نیرو، 4/8 درصد سهام شرکت به‌آرا و 14/97 درصد شرکت فرآورده‌های گوشتی در هفته آینده انجام خواهد شد.

عقدایی درباره شرکت‌هایی که سهام آنها در جلسه هیئت عالی واگذاری مصوب خواهد شد نیز گفت، این شرکت‌ها ظرف هفت تا هشت روز آینده مشخص می‌شوند.

وی به واگذاری سهام بیمه‌ها و این که هنوز کارگروه آن تعیین نشده‌است، اشاره کرد و افزود: پس از تعیین کارگروه بر روی این شرکت‌ها نیز کار خواهد شد اما اولویت اول با بانک‌ها بوده و سپس بیمه‌ها مدنظر قرار خواهند گرفت.

معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: مقرر شده کلیه بانک‌هایی که آماده واگذاری هستند درخواست پذیرش به بورس را ارائه دهند.

عقدایی همچنین با بیان اینکه سهام شرکت‌های مخابراتی در شهریور ماه عرضه می‌شود افزود: در مورد سهام شرکت‌های نفتی قرار شد جلسه‌ای بین وزیران امور اقتصادی و دارایی و نفت برگزار و لیست شرکت‌های آنها نهایی شود که کدام یک از شرکت‌ها مشمول اصل 44 قانون اساسی و کدام ذیل اصل 44 خواهند بود.

وی ادامه داد: سهام مپنا در اواسط اردیبهشت ماه امسال عرضه می‌شود و  قرار است پس از برگزاری یک جلسه بین سازمان خصوصی‌سازی و سهامدار بخش خصوصی شرکت در مورد سیاست‌های تقسیم سود ‌تصمیم‌گیری و سپس عرضه آن در بورس انجام شود. همچنین سهام ایرالکو و فولاد خوزستان نیز در خرداد ماه عرضه می‌شود.

کد خبر 19827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز