همشهری آنلاین : علی رحمانی، مدیرعامل شرکت بورس تهران درباره آخرین اخبار مربوط به تشکیل شرکت‌های تأمین سرمایه توضیحاتی ارائه داد.

وی گفت: در هفته گذشته اساسنامه آن تهیه و برای مؤسسات ارسال شده است، هم‌چنین این شرکت با سرمایه 100میلیارد تومان فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

وی  که با ایسنا گفتگو می‌کرد، ‌در ادامه، توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین سرمایه را به عنوان راهکارهای مؤثر در کاهش ریسک توصیف کرد و گفت: البته این صندوق‌ها نیازمند کار بیشتری هستند که در اولویت برنامه‌های امسال سازمان بورس قرار دارند.

رحمانی از عرضه سهام سیمان دشستان در نیمه اول اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: این شرکت جزو شرکت‌های خارج از صدر اصل 44 قانون اساسی بوده که پس از درج آماده عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بورس به تعیین تکلیف تابلوی غیررسمی در اوایل اردیبهشت ماه اشاره کرد و افزود: در سال گذشته از 89 شرکت که در تابلوی غیر رسمی درج شده بود برروی 62 شرکت هیچ معامله‌ای انجام نشد، اما در عین حال از هفته اول اردیبهشت ماه این شرکت‌ها تعیین تکلیف خواهند شد.

وی درباره وضعیت بازار سهام و اینکه انجام معاملات به خوبی در حال انجام است، گفت: در حال حاضر بازار روان شده و پذیرش سهام شرکت‌ها نیز روال خود را می‌گذارند.

رحمانی همچنین مبحث مربوط به ظرفیت‌سازی در بورس برای تجهیز منابع را مطرح کرد و و افزود: امیدواریم با این ظرفیت‌سازی بتوانیم واگذاری‌ها را با موفقیت انجام دهیم.

کد خبر 19551

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز