سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین- سپیده بهکام: تعداد 59 میلیون سهم از سهام 137 شرکت در جریان داد و ستدهای روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت 86 در بورس تهران معامله شد.

در این روز ارزش سهام مبادله شده در بیش از 142.5 میلیارد ریال برآورد شد.

نوسان شاخص

شاخص کل قیمت سهام امروز در بورس تهران 5 واحد کاهش یافت و به رقم 9 هزار و 753 واحد بازگشت.

معاملات بانک پارسیان و سایپا طی داد و ستدهای این روز، بیشترین تاثیر را در بر روند افت شاخص ها داشت.
شاخص عملکرد تالار اصلی امروز را با کاهش 14 واحدی به پایان رساند و به رقم 9 هزار و 581 واحد رسید اما شاخص عملکرد تالار فرعی در ادامه سیر صعودی خود، 9.4 واحد دیگر افزایش یافت و به 9 هزار و 328 واحد نزدیک شد.

شاخص صنعت در این روز یک واحد رشد کرد و شاخص مالی با 146 واحد افت کار را به پایان رساند.

بالا و پایین بازار

5 شرکت حاضر در بورس امروز سقف دو درصدی رشد قیمت را پر کرد. در این روز قیمت هر سهم سموم علف کش، ملی سرب و روی، جابربن حیان، نیرو ترانس و کابل البرز دو درصد رشد کرد.

از سوی دیگر گسترش خدمات کشاورزی، پیاذر، قند شیرین خراسان و بانک پارسیان، 4 شرکتی بودند که طی مبادلات امروز بورس تهران قیمت هر سهمشان دو درصد کاهش یافت.

صف های عرضه و تقاضا

بیشترین حجم دستور خریدهای صادر شده روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت 86، به نام شرکت کیمیدارو به ثبت رسید و این شرکت را در ردیف اول جدول تقاضا قرار داد.

در این روز 72 نفر در صف خرید 501 هزار و 402 سهم این شرکت به ارزش 4 میلیارد ریال ایستادند.

روز گذشته  هنوز 24 تقاضا برای 240 هزار سهم ملی صنایع مس روی میز کارگزاری‌ها باقی مانده بود اما امروز تمام صف‌های خرید برای سهام این شرکت جمع شد.

88 نفر هم برای خرید 687 هزار و 172 سهم قطعات اتومبیل به ارزش 1.8 میلیارد ریال به کارگزاری ها مراجعه کردند.
پس از شرکت های یاد شده بیشترین حجم تقاضا امروز مربوط به شرکت های کابل البرز، دارویی امین، دارویی سبحان و پتروشیمی شیراز بود.

در آن سوی بازار، حجم عرضه سهام توسعه معادن روی به 12.7 میلیون سهم به ارزش 140 میلیارد ریال نزدیک شد.
در این روز 421 نفر 2.4 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 40.3 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند و 217 نفر برای فروش 492 هزار و 476 سهم باما به ارزش 34.2 میلیارد ریال اقدام کردند.

گل گهر، کالسیمین، سرمایه گذاری بانک ملی و فرآوری موادمعدنی نیز ای دیگر شرکت هایی بودند که امروز حجم عرضه سهام آنها بیش از سایر شرکت های بورسی بود.

بازگشت یک شرکت

شرکت سیمان دورود امروز به تابلوی معاملات نرخ‌های بورس بازگشت. در این روز نماد این شرکت باز گشایی شد و سهامداران داد و ستد سهام آن را از سر گرفتند.

کد خبر 20941

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز