چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین- سپیده بهکام: سهام 146 شرکت روز چهارشنبه 12 اردیبشهت 86 در بورس تهران بین سهامداران این بازار دست به دست شد.

حجم معاملات در این روز به 29 میلیون سهم به ارزش 94 میلیارد ریال بالغ شد.

بالا و پایین بازار

قسمت سهام 46 شرکت در جریان مبادلات چهارشنبه 12 اردیبهشت با افزایش و 62 شرکت با کاهش روبرو شد و قیمت سهام 38 شرکت هم بدون تغییر در رقم‌ها قبلی باقی ماند.

در این روز جوشکاب یزد، ماشین آلات عمرانی و زراعی، کابل البرز، قطعات اتومبیل، دارویی سبحان، تولی پرس، تاید واتر، محور سازان ایران خودرو، چینی ایران و ملی سرب و روی رشد دو درصدی قیمت هر سهم خود را تجربه کردند.
قیمت سهام سیمان دورود، کابل باختر، کاغذسازی کاوه، سرامیک اردکان، سایپا آذین و ریخته گری تراکتور هم دو درصد کاهش پیدا کرد.

نوسان شاخص

معاملات دو شرکت ملی صنایع مس و بانک کارآفرین روز چهارشنبه 12 اردیبهشت 86 موجب شد شاخص  کل قیمت سهام 5 واحد افزایش یافته به رقمی 9 هزار و 758 واحد نزدیک شود.

در این روز شاخص عملکرد تالار اصلی 11 واحد افت کرد تا به رقم 9 هزار و570 واحد برسد. در مقابل شاخص عمکرد تالار فرعی با 29 واحد افزایش  در رقم 9 هزار و 357 واحد ثابت شد.

شاخص صنعت هم امروز را با 6 واحد افزایش به پایان رساند و شاخص مالی در پایان مبادلات امروز بورس تهران 44 واحد کاهش نشان داد.

صف های عرضه و تقاضا

کارگزاران بورس تهران روز چهارشنبه 12 اردیبهشت 86، 791 دستور خرید برای 16 میلیون سهم ملی صنایع مس به ارزش 75 میلیارد ریال را در سیستم های مبادلات خود به ثبت رساندند.

با وجودی که در روزهای گذشته صف خرید برای سهام این شرکت جمع شده بود امروز باز هم فعالان بورس تهران به خرید سهام این شرکت روی آوردند و این شرکت مقام اول را به لحاظ حجم تقاضا از آن خود کرد.

در این روز ارزش دستور خریدهای صادر شده برای سهام کیمیدارو4 میلیارد ریال، بانک کارآفرین، 3.7 میلیارد ریال و قطعات اتومبیل، 3.3 میلیارد ریال برآورد شد.
کابل البرز، دارویی امین، گلوکوزان، پتروشیمی شیراز و سرمایه گذاری بهمن هم از جمله شرکت هایی بودن که امروز تقاضا برای خرید سهام آنها بیش از سایر شرکت های بورسی بود.

اما در کفه عرضه روز چهارشنبه بیشترین دستور فروش های صادر شده مربوط به توسعه معادن روی بود به طوری که دو هزار و 75 نفر تعداد 11 میلیون سهم این شرکت به ارزش 122.2 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

425 نفر هم در مراجعه به کارگزاری ها برای فروش 2.4 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 40.3 میلیارد ریال اقدام کردند.

در جریان داد و ستدهای این روز 217 نفر برای 492 هزار و 476 سهم باما به ارزش 34 میلیارد ریال دستور فروش صادر کردند و 288 نفر هم  926 هزار و 716 سهم گل گهر به ارزش 23 میلیارد ریال را عرضه کردند.

کالسیمین، سرمایه گذاری بانک ملی و فرآوری موادمعدنی هم امروز در فهرست شرکت های جدول عرضه حضور داشتند.

توقف دو نماد

نماد معاملاتی دو  شرکت بورسی در پایان معاملات چهارشنبه 12 اردیبهشت 86 متوقف شد.

در این روز سهامداران سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران برای شرکت در مجمع عمومی عادی سالانه از داد و ستد سهام این شرکت  دست کشیدند.

همچنین شرکت سیمان فارس برای برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده به منظور افزایش سرمایه موقتاً از چرخه مبادلات سهام خارج شد.

کد خبر 21042

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز