همشهری آنلاین: دولت ژاپن روز جمعه تحریم‌های یکجانبه علیه کره شمالی را برای دو سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش ایرنا، زمان اتخاذ شده برای تحریم های قبلی روز 13 آوریل ( 24فروردین ) پایان می یابد اما دولت شینزو آبه برای نخستین بار زمان تمدید آن را از یک سال به دو سال افزایش داد.

دولت ژاپن این اقدام را پاسخی به تهدیدهای کره شمالی دانسته و افزوده که پیونگ یانگ باید دست از تحریک بردارد.

ژاپن از سال 2006 پس از نخستین آزمایش هسته ای کره شمالی این تحریم ها را آغاز کرد که شامل بازرسی کشتی ها در بنادر و برنامه های تجاری ضد کره شمالی است.

ژاپن تحرکات اخیر کره شمالی را تاسف آور خوانده است.

کره شمالی که از رزمایش های آمریکا و کشورهای متحدش عصبانی است گفته پایگاه های آمریکا در ژاپن را در صورت بروز هر اشتباهی از سوی واشنگتن هدف قرار خواهد داد.

کره شمالی تقویت سامانه های موشکی آمریکا در منطقه شبه جزیره کره و اقیانوس آرام را یک خطر بزرگ برای خود دانسته است .

این در حالیست که ارتش این کشور روز پنج شنبه اعلام کرد برنامه هدف قرار دادن برخی نقاط در آمریکا با سلاح هسته ای را نیز تنظیم کرده است.

همزمان آمریکا می گوید سایت های موشکی را در جزیره گوام مستقر می کند تا حمله احتمالی کره شمالی را خنثی و موشک های هسته ای را ردگیری کنند.

آمریکا دو ناوشکن خود را راهی منطقه شبه جزیره کره کرده و برای استقرار سایت های موشکی در جزیره گوام نیز باید شش هزار نیرو در آن اسکان دهد.

روزنامه ˈچاینا دیلی ˈ روز جمعه نوشت که فعلا خبری از حمله فوری نیست اما موشک های میان برد کره شمالی می تواند کره جنوبی و ژاپن را هدف قرار دهد.

این احتمال وجود دارد که کره شمالی با توجه به جابجایی سکوهای موشکی خود در آینده نزدیک یک رزمایش برگزار کند.

کد خبر 207391
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز