همشهی آنلاین: کره شمالی از کشورهای خارجی خواست که سفارتخانه‌های خود در پایتخت این کشور را تخلیه کنند.

North korea

بنا به گزارش خبرگزاری‌های خارجی این کشورها عبارتند از آلمان،روسیه،انگلیس و چند کشور دیگر.

روسیه اکنون با چین،آمریکا ، ژاپن و کره جنوبی سرگرم رایزنی برای تصمیم‌های و اقدام‌هایی‌ است که باید اتخاذ و انجام شوند.

 وزارت خارجه کره شمالی دلیل طرح چنین درخواستی را حساس بودن شرایط اعلام کرده‌است.

سفارت روسیه در پیونگ یانگ نیز تایید کرد که در این زمینه یادداشتی از وزارت خارجه کره شمالی دریافت کرده است.

به گزارش رویترز، هم‌زمان سفارت‌خانه‌های بلغارستان و جمهوری چک نیز تایید کردند که نامه مربوط به تخلیه را از وزارت‌ خارجه کره شمالی دریافت کرده‌اند.
از سوی دیگر ،وزارت‌ خارجه آلمان، با احضار سفیر کره شمالی در برلین، به تهدیدهای تازه این کشور اعتراض کرد. به دستور وزیرخارجه آلمان، به سفیر کره شمالی ابلاغ شده است که دولت آلمان تهدیدهای پیونگ‌یانگ را به هیچ‌وجه قابل پذیرش نمی‌داند.

مقامات وزارت‌ خارجه انگلیس می‌گویند، نماینده دولت کره شمالی در تماسی با سفارت انگلیس با لحنی معتدل‌تر پرسیده است که آیا این سفارتخانه تخلیه خواهد شد یا نه.

خواست تخلیه به‌ صورت شفاف با سفارت انگلیس در میان گذاشته نشده، اما نسبت به نتایج تشدید تنش‌ها بر روند کار همه سفارتخانه‌های خارجی در پیونگ‌یانگ هشدار داده شده است.

بر پایه گزارش خبرگزاری‌های غربی، در تماس‌های وزارت‌ خارجه کره شمالی با سفارتخانه‌های خارجی تاکید شده است که پیونگ‌یانگ از روز دهم آوریل امسال دیگر امنیت سفارت‌خانه‌ها را تضمین نمی‌کند.

مسئله تهدیدهای تازه کره شمالی قرار است در نشست وزیران خارجه گروه هشت نیز مورد بررسی قرار گیرد. این نشست هفته آینده در لندن تشکیل می‌شود.

کد خبر 207542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز