چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعتصاب ۲۴ ساعته کارکنان راه آهن و ملوانان یونان علیه تدابیر ریاضت‌طلبانه اقتصادی دولت، حمل و نقل این کشور را مختل کرده است.

یونان

به گزارش شبکه پرس تی وی، کارکنان خط آهن و ملوانان سراسر یونان، روز چهارشنبه (۳ آوریل، ۱۴ فروردین) در اعتراض به ادامه کاهش هزینه‌های دولت و اصلاحات بازار کار از جمله حذف قراردادهای کار جمعی، اعتصاب کردند که در اثر آن، سیستم حمل و نقل یونان مختل شد و ده‌ها هزار یونانی سرگردان شدند.

کارگران لنگرگاه نیز از دولت یونان خواستند به طرح خود مبنی بر تعدیل نیرو و استفاده از حداقل نیروی کارگر در بخش لنگرگاه، پایان دهد.

کارگران لنگرگاه در یونان می‌گویند، این اقدام دولت به حذف فرصت‌های شغلی آنان منجر خواهد شد.

کارگران اعتصاب کننده همچنین مخالفت خود را با استخدام و به کارگیری کارگران فاقد بیمه و سند و قرارداد ابراز کردند و از کشتی‌داران خواستند، حقوق معوقه آنان را پرداخت کنند.

یونان همچنین روز پنج‌شنبه با توجه به آغاز اعتصاب ۲۴ ساعته کارکنان برج مراقبت فرودگاه‌ها، با اختلال در ترافیک هوایی مواجه خواهد شد.

یونان در کانون بحران بدهی منطقه اروپا قرار دارد و در حالی ششمین سال رکود اقتصادی را تجربه می‌کند که تدابیر ریاضت‌طلبانه شدید دولت این کشور برای کاهش کسری بودجه، صدها هزار یونانی را بی‌کار کرده است.

جوانان یونان بیش از دیگر اقشار جامعه تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و بیش از نیمی از قشر جوان یونان بی‌کار هستند.

در حال حاضر از هر پنج کارگر یونانی، یک نفر بی‌کار شده است؛ وضعیت بانک‌های یونان متزلزل است و حقوق و مستمری کارکنان یونانی تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

افزایش نرخ بی‌کاری، کاهش هزینه‌های دولتی، افزایش مالیات و افت شدید صادرات، مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی یونان به شمار می‌آیند.

یونان از ماه می ۲۰۱۰ تاکنون، با دریافت بسته‌های نجات از وام‌دهندگان بین‌المللی از ورشکستگی اقتصادی مصون مانده است.

سیاست ریاضت‌طلبانه مالی دولت یونان در ازای دریافت این گونه وام‌ها، اعتراض و تظاهرات گسترده مردم این کشور را که تقریبا هر روز برگزار می‌شود، درپی داشته است.

کد خبر 207207
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز