چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی بسته شدن یک خط لوله نفت در آمریکا و در شرایطی که بازار منتظر انتشار آمار ماهانه بیکاری در آمریکاست، بهای نفت روز چهارشنبه در معاملات الکترونیک بازار آسیا کاهش یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر در معاملات صبحگاهی هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه مه با پنجاه و هفت سنت کاهش، نود و شش دلار و شصت و دو سنت معامله شد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در مدت مشابه نیز چهل و پنج سنت کاهش یافت و به صد و ده دلار و بیست و چهار سنت رسید.

کر چونگ یانگ تحلیلگر فیلیپ اند فیوچرز در سنگاپور اعلام کرد ابهامات در مورد تأثیرات بسته شدن خط لوله نفت پگاسوس در امریکا عامل نوسان قیمت نفت خام آمریکاست.

خط لوله نفت پگاسوس متعلق به شرکت نفتی بزرگ اکسون موبیل آمریکا در آرکانزاس (جنوب شرق) که نفت خام کانادا را به پالایشگاه‌های خلیج مکزیک منتقل می کند از روز جمعه در پی پیدا شدن نشتی بسته شد.
ذخایر نفت خام آمریکا درکاشینگ، پایانه اصلی نفتی آمریکا، به علت ناکافی بودن راه‌های انتقال نفت خام به پالایشگاه‌های خلیج مکزیک به تازگی به سطوح بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، آی جی مارکتز در یادداشتی اعلام کرد تحلیلگران از سوی دیگر خاطر نشان کردند بازار منتظر انتشار آمار ماهانه حساس بیکاری در آمریکا در روز جمعه است،‌ آماری که معیار سنجش سلامت نخستین اقتصاد جهان و نخستین مصرف کننده طلای سیاه در جهان است.

بانک مرکزی اروپا نیز روز پنجشنبه نشست ماهانه سیاست پولی خود را برگزار می کند. بانک مرکزی اروپا در مقابل ظهور دوباره تنش‌ها در منطقه یورو، بار دیگر برای واکنش نشان دادن به این اوضاع تحت فشار قرار دارد اما میدان عمل چندانی نخواهد داشت.
تحلیلگران کاهش نرخ بهره اصلی بانک مرکزی اروپا را که از ماه ژوییه در پایان حد تاریخی یعنی هفتاد و پنج صدم درصد است منتفی می دانند زیرا این کار برای اوضاع کنونی مناسب نیست.

دیروز در بازار نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه مه با دوازده سنت افزایش به نود و هفت دلار و نوزده سنت رسید.
در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه سی و نه سنت کاهش یافت و به صد و ده دلار و شصت و نه سنت رسید.

کد خبر 207114

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز