پنجشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهای نفت روز پنجشنبه تحت تأثیر انتشار شاخص‌های اقتصادی مثبت در آمریکا و تسریع تولید نفت این کشور، در بازار معاملات آسیا افزایش یافت اما نگرانی‌ها در مورد اوضاع منطقه یورو موجب شد این افزایش محدود باشد.

افزایش بهای نفت

به گزارش واحد مرکزی خبر، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) پس از آنکه روز چهارشنبه به بالاترین سطح از نزدیک به شش هفته پیش رسید، روز پنجشنبه نیز هفده سنت افزایش یافت و به نود و شش دلار و هفتاد و پنج سنت رسید.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز با یازده سنت افزایش، صد و نه دلار و شصت و نه سنت معامله شد.

سانجیو گوپتا از دفتر کارگزاری ارنست اند یانگ در سنگاپور اعلام کرد بهای نفت تحت تأثیر داده‌های اقتصادی نسبتا قوی و بازگشایی تأسیسات نفتی در آمریکا، بزرگترین مصرف کننده طلای سیاه در جهان، افزایش یافت.

وزارت انرژی آمریکا روز چهارشنبه از افزایش ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به بیست و دو مارس (دو فرودین) خبر داد. این افزایش پنج برابر بیشتر پیش بینی تحلیلگران بود اما ذخایر فرآورده‌های نفتی آمریکا شامل گازوییل و سوخت گرمایشی کاهش یافت. با این حال افزایش بهای نفت به علت افزایش ارزش دلار در برابر یورو محدود بود.

ارزش هر یورو روز چهارشنبه برای نخستین بار از ماه نوامبر از مرز یک دلار و بیست و هشت سنت گذشت. نگرانی‌های مداوم درباره بحران قبرس و بن بست سیاسی در ایتالیا باعث شده است ارزش یورو کاهش پیدا کند.

یورو روز پنجشنبه اندکی کمتر از یک دلار و بیست و هشت سنت معامله شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، دفتر مشاوره‌ای آی جی مارکتز نیز در یادداشتی اعلام کرد: «توجهات به سمت کشورهایی جلب شده است که ممکن است به طرح نجات نیاز داشته باشند مانند اسلوونی، مالت و لوکزامبورگ». آی جی مارکتز افزود: «این امر که این همه نامزد برای دریافت کمک وجود دارد، خبر خوبی برای بحران بدهی منطقه یورو نیست که سه سال است ادامه دارد».

چهارشنبه، در پایان معاملات بازار نیویورک، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه مه با بیست و چهار سنت افزایش، نود و شش دلار و پنجاه وهشت سنت معامله شد.

در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با سی و سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز سه‌شنبه صد و نه دلار و شصت و نه سنت خرید و فروش شد.

کد خبر 206451
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز