دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی انتشار خبر توافق وام دهندگان صندوق های بین المللی و مقامات قبرس به منظور جلوگیری از فروپاشی نظام بانکی این کشور، بهای نفت خام در معاملات صبح دوشنبه بازار آسیا افزایش یافت.

بهای نفت

خبرگزاری فرانسه از سنگاپور با اعلام این خبر، افزود، بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین برای تحویل در ماه مه با 42 سنت افزایش به 94 دلار و 13سنت رسید.

نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در زمان مشابه با 44 سنت افزایش نسبت به روز جمعه، بشکه ای 108 دلار و 10 سنت معامله شد.

ˈویکتور شام ˈ تحلیلگر موسسه کارگزاری ˈپوریوین اند گرتزˈ سنگاپور با اعلام خبر توافق میان مقامات قبرس، اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول، گفت، به این ترتیب، مقرر شد تا در قبال فداکاری دردناک قبرسی ها برای پرداخت مالیات اجباری از حساب های بانکی، وام دهندگان بین المللی برای جلوگیری از فروپاشی نظام بانکی، مبلغ 10 میلیارد یورو به این کشور کمک کنند.

به گزارش فرانس پرس، پیشتر بازار نگران آن بود که بحران قبرس به سایر کشورهای حوزه اروپا، از جمله ایتالیا یا اسپانیا سرایت کند و با تحت تاثیر قرار دادن اقتصاد منطقه، بر میزان تقاضای نفت خام اثر منفی بگذارد.

بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین روز جمعه در بازار نیویورک، با یک دلار و 26 سنت افزایش به 93 دلار و 71 سنت رسید.

در همین روز در بازار لندن، نفت برنت دریای شمال با 19 سنت افزایش نسبت به روز پنجشنبه، بشکه ای 107 دلار و 66 سنت معامله شد.

کد خبر 206229
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز