چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتظار سرمایه گذاران بازار نفتی برای انتشار ارقام هفتگی ذخایر نفت خام آمریکا که بزرگترین مصرف کننده نفت خام جهان است و احتمال تصمیم گیری بانک مرکزی این کشور در ادامه سیاست‌های جدید پولی و در نتیجه، احتیاط این سرمایه گذاران در انجام معاملات باعث شد تا بهای نفت در بازار معاملات نفتی نیویورک افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ازنیویورک؛ در حدود ساعت سیزده و بیست دقیقه به وقت گرینویچ، بهای هر بشکه نفت «خام سبک شیرین»، وست تگزاس اینترمدییت، درمعاملات بازار نفتی نیویورک «نایمکس»، برای تحویل در ماه آوریل با نود و دو سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به نود و سه دلار و هشت سنت رسید.

کارشناسان می‌گویند اینکه قبرس حاضر نشد بسته نجات مالی بین المللی بحث برانگیز را بپذیرد و در نتیجه آن ارزش شاخص سهام بورس های اروپایی و جهان افزایش یافت در افزایش قیمت نفت نقش داشته است.

منطقه یورو بعد از مذاکرات طولانی،در هجدهم ماه مارس امسال با اعطای بسته نجات مالی به مبلغ ده میلیارد یورو به قبرس موافقت کرد و در ازای این بسته مالی ده میلیارد یورویی نیز که پنجاه و پنج درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور کوچک را در سال تشکیل می دهد، خواستار اعمال مالیات بر همه سپرده های بانکی شده است تا بخشی از اعتبار این بسته نجات مالی تامین شود.این شرایط بازار مالی را نگران کرد و در نتیجه ارزش شاخص سهام و قیمت نفت کاهش یافت.

مات اسمیت از شرکت تولید انرژی الکتریکی و مهندسی برق اشنایدر الکتریکSchneider Electric که در زمینه مدیریت انرژی تخصص دارد در همین باره می‌گوید اینکه قبرس با این بسته نجات مالی مخالفت کرد، امید اینکه راه حل قابل پذیرش تری برای حل مشکل قبرس پیدا شود تقویت شد و همین امر باعث خوشبینی در بین سرمایه گذاران اروپا شد. زیرا آنها از این نگران بودند که اگر این کشور این بسته نجات مالی را با این شرایط قبول کند ممکن است بر کل منطقه یورو و کشورهای پیرامونی منطقه یورو تاثیر منفی بگذارد.

این کارشناس افزود یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت نفت به تصمیم بانک مرکزی آمریکا در ادامه سیاست تسهیل کمی بر می‌گردد که به موجب آن قرار است رشد اقتصادی آمریکا ودر نتیجه تقاضا برای نفت این کشور افزایش یابد.

کد خبر 205913
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز