همشهری‌آنلاین: بهای نفت روز پنجشنبه در بازار معاملات نفتی نیویورک در پی اعلام خبر افزایش چشمگیر مازاد تجاری چین در سال دو هزار و دوازده افزایش یافت.

oil price

به گزارش خبرگزاری فرانسه ازنیویورک؛ خبر افزایش مازاد تجاری چین در سال گذشته نویدبخش رشد اقتصاد دوم جهان در سال جدید خواهدبود.

هنگامی که آمار و ارقام عملکرد اقتصادی آمریکا و چین مثبت می شود، به تبع آن امید درباره افزایش رشد اقتصادی این دو کشور به عنوان اقتصادهای نخست و دوم جهان افزایش می یابد و چون این دو کشور بزرگترین مصرف کننده های نفت در جهان هستند، هر گونه شاخصی که حاکی ازافزایش رشد اقتصادی باشدتاثیر مثبت بر تقاضا برای نفت و در نتیجه افزایش قیمت آن خواهد داشت.

 حدود ساعت چهارده و بیست و پنج دقیقه به وقت گرینویچ، بهای هر بشکه نفت«خام سبک شیرین» وست تگزاس اینترمدیت، درمعاملات بازار نفتی نیویورک «نایمکس» برای تحویل در ماه فوریه با یک دلار و چهارده سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین ، به نود و چهار دلار و بیست و چهار سنت رسید.

علاوه بر مازاد تجاری چین در سال دو هزار و دوازده ، اعلام این خبر که عربستان سعودی ،بزرگترین تولید کننده نفت درجهان، در ماههای گذشته به طور چمشگیری تولید خود را کاهش داده است در افزایش قیمت نفت تاثیر داشته است

کد خبر 197488
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز