پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بهای نفت در بازارهای جهانی پنجشنبه نهم آذر به دلیل خوش‌بینی‌ نسبت به حل مشکل اقتصادی آمریکا (صخره مالی) و همچنین افزایش تنش‌ها در خاورمیانه به بالای 110 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش ایسنا، بهای نفت در بازارهای جهانی امروز به دلیل خوش بینی‌ها نسبت به توافق قانونگذاران و دولت آمریکا درباره مشکل اقتصادی (صخره مالی) این کشور و همچنین افزایش تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نفت دریای شمال با یک دلار افزایش 110 دلار و 51 سنت در هر بشکه معامله شد و بهای نفت سبک آمریکا با 96 سنت افزایش به 87 دلار و 45 سنت در هر بشکه رسید.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا ابراز خوش بینی کرده که مذاکرات درباره مالیات و بودجه با اعضای کنگره این کشور قبل از کریسمس به نتیجه برسد. مریکا بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است.

این درحالی است که مایکل هیوسان تحلیلگر نفتی هشدار داد که این خوش بینی می‌تواند کوتاه مدت باشد.

وی افزود: هنوز خیلی زود است که درباره پیروزی در مذاکرات اقتصادی صحبت کنیم. راه زیادی باقی مانده و کش و قوس‌های زیادی سر راه است.

نگرانی درباره تشدید خشونت در مصر و افزایش تنش‌ها در دیگر نقاط خاورمیانه باعث نگرانیهای مجدد درباره اختلال در عرضه نفت از سوی این منطقه شد. پیشتر اقدام محمد مرسی رئیس جمهور مصر برای افزایش اختیارات خود باعث بروز تظاهرات گسترده مخالفان علیه وی شد.

همچنین مرگ یک دیپلمات سعودی و محافظ یمنی وی در صنعا(پایتخت یمن) و سخنان ایران مبنی بر عزم راسخ برای غنی سازی اورانیوم در آستانه گفت‌وگوها با 1+5 از دیگر دلایل افزایش قیمت نفت هستند.

کد خبر 192733
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز