جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهای نفت روز جمعه پیش از انتشار آمار رسمی وضعیت کار در آمریکا، در بازار آسیا نوسان داشت.

در معاملات الکترونیک صبحگاهی، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر با 16 سنت کاهش، 86 دلار و 93 سنت معامله شد اما بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در مدت مشابه 3 سنت افزایش یافت و به 108 دلار و 20 سنت رسید.

تحلیلگران پیش بینی کردند آمار رسمی مربوط به بازار کار که دولت آمریکا قرار است جمعه ساعت هشت و نیم به وقت واشنگتن (دوازده و نیم به وقت گرینویچ) منتشر کند، افزایش بیکاری را در ماه اکتبر در این کشور نشان دهد.

در پی عبور ابرطوفان سندی که دوشنبه شرق آمریکا را درنوردید و خسارت‌های آن 50 میلیارد دلار برآورد می‌شود، انتشار رشته شاخص‌های مثبت برای اقتصاد آمریکا بازارها را دلگرم کرد.

آمار ماه اکتبر نشان می‌دهد روحیه خانوارها باز هم بهبود یافته و فعالیت صنایع کارخانه‌ای تسریع شده است همچنین روند رو به افزایش هزینه‌های ساخت و ساز تایید شد.

بهای نفت پیش از این تحت تأثیر کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته، افزایش یافته بود.

در چین نیز که بزرگترین مصرف کننده انرژی در جهان است، تولید کارخانه‌ای ماه اکتبر پس از دو ماه کاهش افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، تحلیلگران آی جی مارکتس اعلام کردند: «ماه نوامبر با انتشار آمار اقتصادی مثبت در مورد دو اقتصاد اول جهان آغاز شد که این امر از بازارهای آنها حمایت کرد».

پنجشنبه در پایان معاملات بازار نیویورک، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت،‌ با 85 سنت افزایش، 87 دلار و نه سنت خرید و فروش شد.

در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 53 سنت کاهش، 108 دلار و 17 سنت معامله شد.

کد خبر 189896
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز