همشهری آنلاین: بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 در قاره سبز با انتقام‌گیری موفقیت‌‌آمیز ماتادورها در خانه فرانسه و پیروزی اکثر مدعیان فوتبال اروپا پیگیری شد.

مقدماتی جام‌جهانی

تسنیم نوشت: شب گذشته (سه‌شنبه) در ادامه دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 در قاره اروپا، تیم ملی اسپانیا که خطر نرسیدن به صدر جدول و عدم صعود مستقیم به مرحله نهایی جام جهانی را در یک قدمی خود احساس می‌کرد، موفق شد تیم ملی فرانسه را در پاریس شکست داده و صدر جدول آخرین گروه رقابت‌ها را از خروس‌ها پس بگیرد.

در این دیدار که اسپانیا از دقیقه 75 با اخراج هافبکش، پل پوگبا، 10 نفره شد، پدرو رودریگس، مهاجم تیم بارسلونا در دقیقه 58 تک گل بازی را برای شاگردان ویسنته دل‌بوسکه به ثمر رساند تا آنها را با 11 امتیاز به صدر جدول گروه I برگرداند. در این گروه اکنون بعد از اسپانیا 11 امتیازی، فرانسه با 10، گرجستان با 4، بلاروس با 3 و فنلاند با 2 امتیاز رده‌های دوم تا پنجم را در اختیار دارند. تیم‌های اسپانیا، فرانسه و گرجستان 5 بازی، بلاروس 4 بازی و فنلاند 3 بازی انجام داده‌اند.

در سایر گروه‌ها هم مدعیان فوتبال اروپا به میدان رفتند و همه آنها به جز انگلیس برابر رقبای خود به برتری دست پیدا کردند. در گروه B رقابت‌ها، تیم ملی ایتالیا در خانه مالت به پیروزی 2 بر صفر دست پیدا کرد و با 13 امتیاز از 5 بازی جایگاه خود را در صدر جدول رده‌بندی مستحکم‌تر از قبل کرد.

در این بازی ماریو بالوتلی هر دو گل تیم ملی ایتالیا را به ثمر رساند. مهاجم تیم میلان گل اول خود و آتزوری را در دقیقه 8 از روی نقطه پنالتی و گل دومش را در دقیقه 45 به ثمر رساند. ضمن اینکه در این بازی میفسود، بازیکن مالت یک پنالتی تیمش را به هدر داد.

پیروزی ایتالیا برابر مالت با گلزنی ماریو بالوتلی

در دو بازی دیگر این گروه ارمنستان در خانه برابر جمهوری چک به شکست سنگین 3 بر صفر تن داد و جدال تیم‌های ملی دانمارک و بلغارستان هم یک بر یک مساوی شد. در گروه B پس از ایتالیا، بلغارستان با 10 امتیاز از 6 بازی، جمهوری چک با 8 امتیاز از 5 بازی، دانمارک با 6 امتیاز از 5 بازی، ارمنستان با 3 امتیاز از 4 بازی و مالت بدون امتیاز از 5 بازی در رده‌های دوم تا ششم قرار دارند.

در گروه C، تیم ملی آلمان در خانه توانست میهمان خود قزاقستان را با نتیجه 4 بر یک در هم بکوبد. تمام گل‌های تیم ملی آلمان را در این بازی، بازیکنان بورسیا دورتموند به ثمر رساندند، مارکو رویس در دقایق 23 و 90، ماریو گوتسه در دقیقه 27 و ایلگای گوندوگان در دقیقه 31. تک گل قزاق‌ها را هم اشمیتگال در دقیقه 46 زد.

پیروزی تیم ملی آلمان مقابل قزاقستان با گلزنی بازیکنان دورتموندی

آلمان با این پیروزی که پنجمین برد از 6 بازی‌اش در این رقابت‌ها بود، 16 امتیازی شد و جای پای خود در صدر جدول گروه C را محکم‌تر کرد. در دیگر بازی این گروه نیز ایرلند جنوبی میزبان اتریش بود که جدال این دو تیم در پایان با تساوی 2 بر 2 خاتمه یافت.

در جدول رده‌بندی گروه C، پس از آلمان، اتریش با 8 امتیاز از 5 بازی، سوئد با همین تعداد امتیاز از 4 بازی و ایرلند جنوبی با 8 امتیاز از 5 بازی تنها برحسب تفاضل گل در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفته‌اند و تیم ملی قزاقستان با یک امتیاز از 6 بازی و جزایر فارو بدون امتیاز از4 بازی در پله‌های پنجم و ششم ایستاده‌اند.

در گروه D، یکی دیگر از پرگل‌ترین و مقتدرانه‌ترین پیروزی‌های شب گذشته رقم خورد زمانی که تیم ملی هلند، نایب قهرمان جام جهانی 2010 در خانه با 4 گل رومانی را در هم کوبید. رافائل فن‌در‌فارت (12)، روبین فن پرسی (56 و 65 - پنالتی) و جرمین لنس (90) گل‌های هلند را در این بازی به ثمر رساندند.

خوشحالی فن‌پرسی پس از گلزنی برای هلند مقابل رومانی

در سایر بازی‌های این گروه استونی در خانه 2 بر صفر آندورا را شکست داد و ترکیه در خانه با مجارستان یک بر یک کرد. در جدول رده بندی گروه D، بعد از هلند که هر 6 بازی خود تا این مرحله از رقابت‌ها را برده و با 18 امتیاز مقتدرانه بر صدر جدول تکیه زده‌ است، مجارستان با 11، رومانی با 10، ترکیه با 7، استونی با 6 و آندورا بدون امتیاز در رده‌های دوم تا ششم قرار دارند. لازم به ذکر است که تمامی این تیم‌ها 6 بازی انجام داده‌اند.

در گروه F، تیم ملی پرتغالی در خانه آذربایجان به پیروزی 2 بر صفر دست پیدا کرد. برونو آلوز (63) و هوگو آلمیدا (79) گل‌های پرتغال را به ثمر رساندند. ضمن اینکه علی‌یف بازیکن آذربایجان هم در دقیقه 55 از بازی اخراج شد.

در این گروه بعد از روسیه که از 4 بازی 12 امتیاز گرفته و صدرنشین است، تیم‌های رژیم صهیونیستی و پرتغال هر دو با 11 امتیاز و بر حسب تفاضل گل در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند، ایرلند شمالی با 3 امتیاز از 5 بازی، آذربایجان از 3 امتیاز از 6 بازی و لوکزامبورگ با 2 امتیاز از 5 بازی در رده‌های چهارم تا ششم قرار دارند.

در گروه H و در مهمترین بازی این گروه که جدال صدرنشین جدول رده‌بندی بود، تیم ملی انگلیس در خانه مونته‌نگرو صدرنشین گروه، به تساوی یک بر یک بسنده کرد. گل نخست این بازی را وین رونی در دقیقه 6 به ثمر رساند. پیروزی مردان روی هاجسون با گل مهاجم منچستریونایتد تا دقیقه 76 پابرجا بود تا اینکه دامیانوویچ گل تساوی را برای میزبان به ثمر رساند تا مونته‌نگرو همچنان صدرنشین گروه باقی بماند.

در دو بازی دیگر، اوکراین در خانه 2 بر یک مولداوی را شکست داد و لهستان هم در خانه‌اش سن‌مارینو را با شکست 5 بر صفر تحقیر کرد.

در جدول رده‌بندی گروه H ، تیم ملی مونته‌نگرو با 14 امتیاز از 6 بازی، تیم ملی انگلیس با 12 امتیاز از 6 بازی، لهستان با 8 امتیاز از 5 بازی، اوکراین با همین تعداد امتیاز از 5 بازی و تفاضل گل کمتر نسبت به لهستان، مولداوی با 4 امتیاز از 6 بازی و سن‌مارینو بدون امتیاز از 6 بازی رده‌های اول تا ششم جدول را در اختیار دارند.

بازی‌های مرحله مقدماتی جانم جهانی در قاره اروپا شب گذشته در گروه A هم با برگزاری سه دیدار پیگیری شد که طی آنها صربستان در بلگراد 2 بر صفر اسکاتلند را شکست داد، بلژیک در خانه با یک گل از سد مقدونیه گذشت و کرواسی در خانه ولز به پیروزی 2 بر یک دست پیدا کرد.

در جدول رده‌‌بندی گروه A، تیم‌های ملی بلژیک و کرواسی با 16 امتیاز از 6 بازی و برحسب تفاضل گل در رده‌های اول و دوم قرار دارند، صربستان با 7 امتیاز از 6 بازی در رده سوم ایستاده، ولز با 6 امتیاز از 6 بازی رده چهارم را در اختیار دارد و مقدونیه با 4 و اسکاتلند با 2 امتیاز از 6 بازی در قعر جدول قرار گرفته‌اند.

کد خبر 206351
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز