وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: آمریکا باایجاد جبهه‌بندی فارسی، عربی، تلاش دارد، ضمن تداوم حضور نامشروع خود، اسراییل را در حاشیه امن قرار دهد.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ مصطفی محمدنجار در جمع معاونین و مدیران ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تهران، گفت: آمریکا به اشکال گوناگون در صدد است مانع گسترش و تقویت روابط ایران با کشورهای عربی و اسلامی شود.

"محمدنجار" سفرهای پی‌درپی مقام‌های آمریکایی به منطقه خاورمیانه را در همین چارچوب ارزیابی کرد و گفت: آمریکا با ترفند مضحک "ایران هراسی" تلاش دارد، ضمن دامن‌زدن به رقابت تسلیحاتی همچنان این منطقه استراتژیک را در ناامنی و بحران نگه دارد تا برای حضور نامشروع خود در نزد افکار عمومی توجیه داشته باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، گفت: نوع رفتار آمریکا در عراق نشانگر آن است که آمریکایی‌ها خودشان درصدی از ترور ، انفجار و ناامنی را مدیریت می‌کنند تا علاوه بر استمرار حضور نامشروع‌شان، زمینه را برای درگیر کردن کشورهای اروپایی در بحران عراق فراهم کرده و این بحران را به یک بحران بین‌المللی تبدیل کنند.

 وی گفت: درصورتی که آمریکا در اجرای توطئه‌های شوم خود موفق شود، منطقه خاورمیانه همچنان در آتش جاه‌طلبی سردمداران کاخ سفید خواهدسوخت و دود آن، مردم و دولت‌های منطقه را آزار خواهد داد.

گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع حاکیست، "محمدنجار" تسلط به کشورهای عربی ، اسلامی و تضعیف حاکمیت ملی و اقتدار کشورهای اسلامی را از اهداف شوم صهیونیست‌های اشغالگر قدس دانست و تاکیدکرد: قدرت، صلابت، سرمایه و منابع عظیم کشورهای اسلامی باید در خدمت پیشرفت و توسعه ملت‌های اسلامی و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اسلام و مسلمین قرار گیرد.

وزیر دفاع گفت: صهیونیست‌ها به دنبال شکست طرح قدیمی از نیل تا فرات، خود با محوریت و همکاری سردمداران کاخ سفید طرح خطرناک از فرات تا نیل را دنبال می‌کنند که آن را با حمله به عراق آغاز کردند.

 وی افزود: مقاومت ‪ ۳۳‬روزه مردم لبنان در برابر هجوم وحشیانه رژیم صهیونیستی، وحدت مردم فلسطین و نارضایتی مردم عراق از حضور اشغالگران این رویای جدید را به کابوسی بزرگ برای صهیونیست‌ها تبدیل کرد.

"محمدنجار" کنار گذاشتن اختلافات ، حفظ هوشیاری، وحدت و همدلی، گسترش مناسبات و همکاری فی‌مابین را تنها راه‌حل مقابله با توطئه‌های شوم آمریکا و اسراییل در منطقه دانست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ابراز امیدواری کرد در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، با بیداری و هوشیاری همه ملت‌ها و دولت‌های اسلامی و عربی شاهد اتحاد و همدلی، اقتدار و آرامش و امنیت و صلح باشیم.

کد خبر 20624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز