شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۴
۰ نفر

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران سوم خرداد را بزرگترین پیروزی‌ملت‌ایران در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: آزادی خرمشهر تجلی‌اتحاد ملی واقتدار دفاعی ایران اسلا‌می است.

به گزار واحد مرکزی خبر، سرتیپ مصطفی محمد نجار در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت فتح خرمشهر در وزارت دفاع افزود:آزادی خرمشهر اردوگاه استکبار جهانی را به لرزه درآورد و نشان‌داد عاقبت ظلم و تجاوز , اضمحلال و فروپاشی است.

وی گرامیداشت سوم خرداد را پاسداشت ارزشهای متعالی دفاع مقدس و تجلیل‌از ملت فداکاری دانست که همه هستی خویش را برای دفاع از دین و میهن‌درطبق اخلاص گذاشتند.

وزیر دفاع عملیات بیت المقدس را ترکیبی‌از نبردهای کلاسیک و نامتقارن توصیف کرد و افزود:شیوه های ابتکاری فرماندهان زبده و توانای سپاه و ارتش در این عملیات متجاوزان را مات ومبهوت کرد و جهانیان را به حیرت و تحسین واداشت.

سرتیپ محمد نجار تثبیت اقتدار ایران اسلامی , برهم خوردن معادلات دشمنان , ایجاد شکاف در اردوگاه حامیان صدام , افزایش روحیه فرماندهان و رزمندگان اسلام را از دستاوردهای مهم عملیات بیت المقدس برشمرد و تصریح‌کرد : آزادی خرمشهر نماد نصرت الهی بود.

وی بااشاره به رسالت خطیر پیشکسوتان جهاد و شهادت و یادگاران دفاع مقدس درگسترش ارزشهای دفاع مقدس گفت:عملیات بیت المقدس و سایر فتوحات رزمندگان اسلام پشتوانه بزرگ معنوی ملت ایران در روزهای سخت و بحرانی است و باید ابعاد این حماسه بزرگ برای نسلهای آینده بخوبی معرفی شود.

سرتیپ نجار تحریم شکنی , خنثی سازی جنگ روانی , دفع تجاوز دشمنان به میهن اسلامی و بی اثر کردن فشارهای همه جانبه استکبار جهانی را از درسهای بزرگ و فراموش نشدنی فتح خرمشهر دانست و تاکید کرد:حماسه سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و تابلوی عبرت انگیزی پیش روی همه متجاوزان و بدخواهان است.

وزیر دفاع با اشاره به نقش ممتاز صنایع دفاعی درشرایط سخت جنگ تحمیلی‌گفت: صنایع دفاعی نوپا و بومی وزارت دفاع اوج خلاقیت ، نواوری و مایه‌دلگرمی رزمندگان اسلام در روزهای حماسه و جانبازی بود.

وی افزود: امنیت ، استقلال ، آرامش و پیشرفتهای کشور در همه زمینه ها مرهون مجاهدت رزمندگان ، فداکاری جانبازان ، مقاومت آزادگان و خون پاک شهیدان است.

سردار نجار درپایان باگرامیداشت یاد صدها شهید عملیات پیروز بیت‌المقدس گفت: آزادی خرمشهر و دستاوردهای بزرگ آن ساده بدست نیامده است بلکه بهترین فرزندان این آب و خاک برای رهایی میهن از چنگال متجاوزان جان‌وهستی خویش را فدا کردند وهمه ما باید امروز قدردان وپاسدار خون شهیدان‌و تداوم بخش راه نورانی امام شهیدان و وصی شایسته اش حضرت آیت الله‌خامنه ای باشیم.

کد خبر 22387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز