همشهری آنلاین: جشنواره نوروز 1392 به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در اندونزی و مشارکت گروه سفرای سازمان همکاریهای اقتصادی موسوم به ˈاکوˈ در اندونزی و نیز اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به ˈآ.سه.آنˈ در مقر این اتحادیه در شهر جاکارتا برگزار می‌شود.

اکو

به گزارش ایرنا به نقل از بخش مطبوعاتی سفارت کشورمان در جاکارتا، این جشنواره برای نخستین بار در کشور اندونزی و با مشارکت هفت کشور عضو سازمان همکاریهای اقتصادی موسوم به اکو شامل ایران، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، پاکستان، ترکیه و ازبکستان و نیز دبیرخانه اتحادیه آ.سه.آن در محل سالن همایش های این اتحادیه منطقه ای تدارک دیده شده است.

در این جشنواره که زمان برگزاری آن روز پنج شنبه 21 مارس 2013 برابر با اول فروردین 1392 اعلام شده، نمایندگانی از اتحادیه آ.سه.آن، گروه سفرای سازمان اکو و مقامات کشورمان با حضور مقامات اندونزی و شماری از دیپلمات‌های کشورهای عضو اکو سخنرانی خواهند کرد.

برپایی نمایشگاه عکس از چگونگی برگزاری نوروز در کشورهای مختلف به همراه اجرای گروه های موسیقی از جمله برنامه های جنبی جشنواره نوروز در شهر جاکارتا است.

گفتنی است؛ به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا گروه سفرای اکو شامل سفرای کشورهای عضو این سازمان در کشور اندونزی به ریاست محمود فرازنده سفیر کشورمان در اندونزی تشکیل شده است.

کشور اندونزی واقع در جنوب شرق آسیا با جمعیتی بالغ بر 245 میلیون نفر که 85 درصد آنان را مسلمانان تشکیل می دهند، نخستین کشور اسلامی و چهارمین کشور جهان به لحاظ جمعیتی محسوب می‌شود.

کد خبر 205859
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز