همشهری آنلاین: بر پایه گزارش‌ها، نگرانی‌ها درباره وضعیت سلامتی فعالان حقوق بشری بحرین که در بازداشت به سر می‌برند و دست به اعتصاب غذا زده‌اند، افزایش یافته است.

بحرین

به گزارش پرس تی وی، به گفته مرکز حقوق بشر بحرین، زینب الخواجه پس از آنکه مقامات رژیم این کشور وی را از ملاقات با اعضای خانواده‌اش منع کردند، دست به اعتصاب غذا زد.

دادگاه بحرین در تاریخ ۱ مارس زینب الخواجه را به اتهام «توهین به کارمندان دولتی و تحقیر آنان» به سه ماه حبس محکوم کرد.

وی در حکم اولیه از تمامی این اتهامات تبرئه شد اما دادگاه استیناف حکم برائت وی را رد کرد.

الخواجه ۲۷ فوریه در جریان تظاهراتی که در منامه، پایتخت بحرین برگزار شد، از سوی نیروهای تحت حمایت عربستان سعودی دستگیر شد.

عبدالهادی الخواجه، پدر وی نیز در اعتراض به تصمیمی که حق ملاقات را از وی صلب کرده دست به اعتصاب غذا زده است.

این فعال بحرینی که موسس و رئیس مرکز حقوق بشر بحرین بوده است از سال ۲۰۱۱ در زندان به سر می‌برد. وی یکی از هشت مخالفی بود که به سبب ایفای نقش در انقلاب بحرین، به حبس ابد محکوم شده است.

خیزش مردمی در بحرین اواسط فوریه ۲۰۱۱ و زمانی آغاز شد که مردم این کشور تحت تاثیر انقلاب‌های مردمی که به سرنگونی دیکتاتورهای تونس و مصر انجامید تظاهرات‌های گسترده‌ای برگزار کردند.

دولت بحرین فورا به سرکوب وحشیانه اعتراضات مسالمت آمیز مردمی پرداخت و از کشورهای عربی همجوار به سرکردگی عربستان سعودی نیز درخواست کمک کرد.

در جریان این سرکوب‌ها، ده‌ها نفر از مردم بحرین کشته شده‌اند و نیروهای امنیتی این کشور نیز صدها تن از جمله تعدادی از پزشکان و پرستاران را به اتهام مداوای انقلابیون مجروح دستگیر کرده‌اند.

بر اساس گزارشی که کمیسیون تحقیقات مستقل بحرین نوامبر ۲۰۱۱ منتشر کرد مشخص شد رژیم آل خلیفه در سرکوب مردم به زور متوسل شده است و منامه به شکنجه فعالان سیاسی، سیاست‌مداران و معترضان متهم شد.

بحرینی‌ها می‌گویند تا تحقق خواسته خود در زمینه استقرار یک دولت منتخب بر اساس قواعد دموکراتیک به برگزاری تظاهرات ادامه خواهند داد.

کد خبر 205833
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز