همشهری آنلاین: خانواده دو تن از اُسرای فلسطینی با ارسال نامه به دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار اقدام فوری این سازمان برای پیگیری وضعیت زندانیان فلسطینی و آزادی آنها شدند.

 اسرای فلسطینی

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خانواده دو تن از اُسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی دیروز نامه‌ای را به نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر فلسطین تقدیم کردند تا به بان کی مون، دبیر کل این سازمان برساند.

خانواده «ایمن شروانه» و «هسّام شاهین» در نامه خود به دبیر کل سازمان ملل خواستار مداخله هر چه سریعتر این سازمان برای خاتمه رنج مبارزان فلسطینی در زندان شدند؛ مبارزانی که بعضا سال‌هاست در پشت میله های زندان اسیر هستند.

در این نامه همچنین بر پیگیری وضعیت سلامت مبارزانی که در اعتصاب غذا به سر می برند تاکید شده است.

برخی از این مبارزان بیش از 250 روز را بدون خوردن غذا سپری کرده اند. همچنین بدون آنکه تفهیم اتهام شوند در بازداشت به سر می‌برند.

صدها خانواده فلسطینی از مناطق مختلف کرانه باختری خانواده شروانه و شاهین را در تسلیم نامه به نماینده سازمان ملل همراهی کرده و با سر دادن شعارهایی خواستار ایفای نقش تشکیلات خودگردان و اتحادیه عرب در حمایت از مبارزان فلسطینی شدند.

همچنین صدها تن از زندانیان آزاد شده به‌همراه خانواده هایشان و نیز برخی از مقامات عالی رتبه فلسطینی از این اقدام حمایت کرده و آنان را همراهی کردند.

کد خبر 205637
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز