همشهری آنلاین: رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا از کشف 54 میلیون عدد انواع مواد محترقه در کشور خبر داد.

سرهنگ فتح‌الله زمانیان

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ فتح‌الله زمانیان، رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا از کشف 54 میلیون عدد مواد محترقه از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار داشت: در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل شاهد کاهش 40 درصدی کشفیات مواد محترقه در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی ناجا، طرح‌های مختلفی را در راستای مبارزه با قاچاق مواد محترقه در کشور به اجرا در می‌آورد افزود: استفاده از مواد محترقه خطرناک طی سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است که حاکی از آگاهی مردم از خطرات استفاده از این نوع مواد دارد.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا از اجرای 3 طرح عملیاتی منطقه‌ای و سراسری در راستای مبارزه با مواد محترقه طی سه ماه گذشته خبر داد و افزود: طی این مدت، دو طرح به صورت منطقه‌ای اجرا شد و ابتدای اسفند ماه به پایان رسید و طرح سوم نیز که سراسری است از هفته گذشته آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.

به گفته این مقام انتظامی، افزایش کنترل پلیس در مبادی ورودی، انسداد مرز و افزایش نرخ ارز در افزایش ریسک قاچاق و در نتیجه کاهش رقم کشفیات تاثیر بسزایی داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین تصریح کرد: مواد محترقه از مرزهای غربی به صورت کوله‌باری و از مرزهای جنوبی توسط قایق‌های تندرو قاچاق می شود.

زمانیان خاطرنشان کرد: به ترتیب استان بوشهر، کردستان، تهران بزرگ و همدان بیشترین میزان کشفیات مواد محترقه را امسال به خود اختصاص داده‌اند.

وی در پایان از خانواده‌ها خواست ضمن کنترل فرزندان خود، چهارشنبه آخر سال را در کنار آنان بگذرانند تا لحظات شیرین پایان سال با حادثه‌ای تلخ منجر به یک عمر پشیمانی نشود.

کد خبر 205625
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز