شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

تا شروع تعطیلات نوروزی زمان زیادی باقی نمانده است؛ تعطیلاتی که نه‌تنها همه شهروندان برای رسیدن آن لحظه‌شماری می‌کنند که دزدان و مجرمان هم بی‌کار ننشسته و با طراحی هزار و یک نقشه و ترفند چشم به راهند تا تعطیلات از راه برسد و آنها بتوانند با نقشه‌هایی که در آستین دارند مال و اموال مردم را به جیب بزنند.

برای اینکه نقشه این افراد را نقش برآب کنید و اجازه ندهید که اموالتان از سوی آنها ربوده شود، حتما به هشدارهای پلیسی توجه کنید.توجه داشته باشید که مهم‌ترین هدف دزدان در تعطیلات نوروز رسیدن به اشیای قیمتی شما مثل طلا، سکه، ارز، وجه نقد و اوراق بهادار است. بهترین راه برای محفوظ نگه‌داشتن آنها در زمان مسافرت این است که آنها را در خانه نگهداری نکنید. حتما برای نگهداری این اشیا از صندوق امانت بانک‌ها یا افرادی مطمئن که در خانه می‌مانند استفاده کنید. کسانی که اشیای قیمتی در خانه‌های‌شان نگهداری می‌کنند سعی کنند که برای این اشیا با گرفتن عکس و نگهداری فاکتور خرید، شناسنامه‌ای تهیه کنند تا درصورت سرقت، شناسایی اموال مکشوفه از سارقان به آسانی صورت گیرد.

سرقت از طریق پارکینگ‌ها یکی از سرقت‌های شایع در ایام نوروز است. سارقان در مدت‌زمانی که درهای ریموت‌دار پارکینگ در حال بسته‌شدن است از این فرصت سوءاستفاده کرده و به داخل ساختمان وارد شده و از سرنشین خودرو (معمولا خانم‌ها) زورگیری می‌کنند یا اینکه از این طریق وارد آپارتمان‌ها می‌شوند و دست به سرقت از واحدها یا انباری‌ها می‌زنند. پس هنگام ورود و خروج به پارکینگ حتما از بسته شدن کامل در قبل از دور شدن از آن مطمئن شوید.

عده‌ای از سارقین با همراه داشتن گل و شیرینی و تحت پوشش میهمانی که به‌دنبال آدرس می‌گردند، نسبت به شناسایی منازل خالی از سکنه اقدام می‌کنند، حواستان باشد درصورت مشاهده چنین افرادی و مشکوک شدن به آنها پلیس را در جریان بگذارید.از روشن گذاشتن مدام لامپ در هنگام مسافرت خودداری کنید و به جای آن از تایمر برای روشنایی منازل در شب استفاده کنید.در هنگام ترک منزل حتما در ورودی منزل، ‌در حیاط، پنجره‌های مشرف به کوچه و در مشرف به بالکن را قفل کنید.در زمان مسافرت‌های طولانی به صرف داشتن قفل‌های کتابی، کامپیوتری و حفاظ بسنده نکرده و منزل را به فردی مطمئن بسپارید.اگر در یک مجتمع چند واحدی زندگی می‌کنید به‌نحوی برنامه‌ریزی کنید که کل ساختمان ناگهان خالی از سکنه نباشد و اگر اخیرا و به‌صورت غیرعادی دسته کلید منزل را گم کرده‌اید نسبت به تعویض‌ قفل‌ها اقدام کنید.

کد خبر 205567
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز