جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه بستن خیابان‌ها، ‌میادین و ایجاد مزاحمت خط قرمز پلیس در چهارشنبه آخر سال است، گفت: افراد و خودروهای توقیفی در چهارشنبه آخرسال تا 17فروردین‌ مهمان پلیس هستند.

چهارشنبه سوری

سردار احمدرضا رادان با بیان اینکه تصور می‌شود از آنجا‌ که شب چهارشنبه آخرسال 29اسفندماه است و سفرهای نوروزی نیز آغاز شده عمدتا مردم به سفر بروند و مشکلات گذشته که در سال‌های اخیر به سمت آرام‌تر شدن پیش‌رفته کاهش یابد، گفت: نگاه پلیس به مقوله چهارشنبه آخرسال اجتماعی است.

نگاه پلیس به مراسم چهارشنبه آخر سال امنیتی نیست

وی با بیان اینکه نگاه پلیس به مراسم چهارشنبه آخر سال امنیتی نیست، گفت: با اینکه نگاه پلیس به چهارشنبه آخر سال اجتماعی است با این حال باید مقولات اجتماعی نیز به درستی اجرایی شود.رادان با بیان اینکه پلیس انتظار دارد که بزرگ‌ترها همانند سال‌های اخیر در کنار کودکان خود حضور داشته باشند تا ضمن مدیریت رفتار آنان، اوقات خوشی را در کنار یکدیگر بگذرانند گفت: حضور والدین در کنار کودکانشان اتفاقات خوبی را به همراه دارد. جانشین فرمانده ناجا با اشاره به کوچه محوربودن مراسم چهارشنبه‌سوری گفت: مردم همان کوچه با رعایت مسائل ایمنی چهارشنبه آخرسال را پشت سر بگذارند.

رادان بستن خیابان‌ها و میادین را جزو خطوط قرمز‌ پلیس در چهارشنبه آخرسال عنوان کرد و گفت: عبور و مرور به سهولت در معابر باید انجام شود. وی همچنین ایجاد مزاحمتی که منجر به شکایت مردمی شود را یکی دیگر از خطوط قرمز پلیس عنوان کرد و گفت:‌ البته ظرف چند سال اخیر رفتارهای هنجار شکن نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه اگر افرادی از خطوط قرمز پلیس عبور کنند، قطعا خودروی توقیف شده یا افراد تا 17فروردین مهمان پلیس خواهند بود، گفت: مطمئنا رعایت قوانین بسیار مقرون به صرفه‌تر از آن است که تعطیلات نوروز را از دست بدهند.وی با بیان اینکه تعطیلات رسمی تا چهارم فروردین است گفت:‌ با این حال چون مردم از این ایام برای سفر و تفریح استفاده می‌کنند این افراد (هنجارشکنان) تا 17فروردین مهمان پلیس
خواهند بود. جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه تعداد متخلفان سال گذشته کمتر از تعداد انگشتان دست بود گفت: امیدواریم با مشارکت مردم این عدد به صفر برسد.

رادان با بیان اینکه مردم در چهارشنبه آخرسال حتما حضور پلیس را در کنار خود می‌بینند گفت: مردم مطمئن باشند که در چهارشنبه آخرسال پلیس همراهشان است. وی در مورد کشفیات موادمحترقه نیز با بیان اینکه خوشبختانه کشفیات موادمحترقه نسبت به‌مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است گفت: به‌نظر می‌رسد کاهش اشتیاق مردم برای استفاده از موادمحترقه خطرناک و افزایش سطح فرهنگ و آگاهی مردم و همچنین کنترل مؤثر مرزها که مانع از ورود موادمحترقه قاچاق شده، در کاهش این مهم مؤثر بوده است. به گفته جانشین فرمانده ناجا با تحلیل و بررسی‌های صورت گرفته، رفتار مردم به سمت رفتارهای سنتی رویکرد داشته است.

مراسم چهارشنبه آخر سال در پارک‌ها مناسب نیست

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده ناجا نیز با بیان اینکه برگزاری مراسم چهارشنبه آخرسال در پارک‌ها مناسب نیست، گفت: چهارشنبه آخرسال امسال قطعا بهتر از سال قبل خواهد بود. وی گفت: خوشبختانه تجربه نشان داده که قرارگرفتن چهارشنبه آخرسال در آستانه تعطیلات سبب کاهش خطرات می‌شود. فرمانده ناجا ‌به روسای پلیس پیشگیری توصیه کرد با افرادی که اقدام به فروش موادمحترقه و خطرزا می‌کنند، افراد خطرآفرین و مزاحم برخورد شدیدتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی دوستان پیشنهاد می‌کنند که مراسم چهارشنبه آخر سال در پارک‌ها برگزار شود، گفت: تجربه نشان داده که پیشنهاد و طرح این موضوع مناسب نبوده؛ چرا که ‌مراسم ‌ در ساعت دو بامداد با درگیری و هزار مشکل به پایان رسیده و افراد نتوانستند این مراسم را مدیریت کنند. به گفته احمدی‌مقدم جرائم مربوط به چهارشنبه آخر سال تقریبا به صفر رسیده است.

کد خبر 204983
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز