همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن تشریح طرح‌های پلیس برای نوروز 92 گفت: 250 ایستگاه نوروزی پلیس در پایتخت دایر می‌شود.

سردار حسین ساجدی‌نیا

ایسنا نوشت: سردار حسین ساجدی‌نیا صبح دوشنبه در نشست خبری درباره تمهیدات نوروزی پلیس پایتخت با بیان اینکه از روز اول فروردین ماه سال جدید تا 15 فروردین گشت‌های پلیس به صورت سواره، پیاده و موتوری، کنترل امنیت و نظم و انضباط پایتخت را بر عهده دارند، گفت: در این راستا واحد مرکز فوریتهای پلیسی 110 نیز بدون تعطیلی آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

وی با بیان اینکه 150 ایستگاه پلیس از قبل وجود داشت و در این ایام نیز 250ایستگاه پلیس برای برقراری هرچه بیشتر نظم و امنیت در پایتخت مستقر خواهند شد، گفت: به دلیل آغاز خریدهای نوروزی از فردا (سه‌شنبه) حجم نیروهای پلیس افزایش خواهد یافت به گونه‌ای که مردم در مراکز خرید حضور این افراد را احساس خواهند کرد.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه از نوروز به دلیل افزایش حجم سفرهای نوروزی پایانه‌ها نیز تحت پوشش و مراقبت ماموران پلیس قرار می‌گیرد، گفت: ماموران در پایانه‌ها حضور خواهند داشت تا از وقوع جرایمی همچمون سرقت پیشگیری کنند.

وی در ادامه از اجرایی شدن طرح تشدید مراقبت از سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و بانک‌ها در ایام نوروز خبر داد و گفت: گشت‌های پلیس مرتبا در ایام نوروز در اطراف این بخش‌ها گشت‌زنی می‌کنند.

دستفروشان ساماندهی می‌شوند؛ حضور ماموران نامحسوس در مترو و مراکز خرید

ساجدی‌نیا با اشاره به طرح مشترک پلیس پیشگیری و پلیس راهور برای ساماندهی خرده فروشان و دستفروشان در معابر گفت: با شهرداری به توافق رسیده‌ایم که مناطقی در اختیار دستفروشان قرار دهند تا مردم بدون گره‌های مترافیکی به خریدهای خود ادامه دهند.

وی همچنین در مورد تمهیدات نوروزی در نظر گرفته شده توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: ماموران این یگان در مترو، سطح شهر، مراکز خرید و همچنین نمایشگاه‌ها به صورت نامحسوس حضور دارند تا از جرایمی همچون سرقت و جیب‌بری پیشگیری کنند.

به گفته ساجدی‌نیا زمان حضور ماموران پلیس 110 در محل حادثه میانگین هفت دقیقه تخمین زده شده است.

وی افزود: پلیس آگاهی در ایام عید نیز آماده ارائه خدمات در حوزه ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و ارائه خدمات به مردم است.

سارقان زندانی نوروز امسال مرخصی نمی‌روند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به شناسایی مجرمان از زندان آزاد شده که پرونده‌های سنگینی داشته‌اند، گفت: این افراد در طول تعطیلات نوروز تحت نظارت کامل پلیس خواهند بود همچنین از مقام قضایی درخواست کرده‌ایم که با مرخصی مجرمانی که جرایم سنگینی داشته‌اند بویژه سارقان، موافقت نشود.

وی همچنین از طرح مشترک پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی برای دستگیری سارقان حرفه‌ای که از زندان مرخصی گرفته‌اند اما مجددا مراجعت نکرده‌اند خبر داد و گفت: همچنین در طول ایام سال جدید تمام کلانتری‌ها باز و آماده خدمت رسانی به مردم است.

اسباب‌کشی در نوروز بدون مجوز پلیس ممنوع

ساجدی‌نیا همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اعلام آمادگی فرمانده سپاه برای تامین امنیت تهران گفت: در صورت نیاز استفاده می‌کنیم اما توان پلیس به گونه‌ای است که پاسخگوی ماموریت‌های محوله است.

به گفته ساجدی‌نیا اسباب‌کشی از اول تا 15 فروردین ممنوع است مگر آنکه مجوز از سوی کلانتری محل صادر شود.

وی همچنین در پاسخ به برخی نگرانی‌های مردم مبنی بر تعطیل بودن اداره گذرنامه گفت: افسران اداره گذرنامه بر اساس برنامه ریزی‌های تعیین شده تا ساعت 16 آماده پاسخگویی به مردم هستند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد تمهیدات ترافیکی 15 تا 30 اسفند ماه نیز گفت: تلاش کرده‌ایم ممنوعیتی در این راستا اعمال نکنیم و از مردم درخواست داریم تا با پلیس راهور همکاری لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان حمل و نقل عمومی گفت: از آنان درخواست داشته‌ایم تا ساعت کاری خود را افزایش دهند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین در مورد تمهیدات پلیس در مورد پنج شنبه آخر سال نیز گفت: تمهیداتی با همکاری سازمان بهشت زهرا(س) انجام شده است که ترددی روان انجام شود که قطعا در این مورد اطلاع رسانی خواهد شد.

معرفی تولیدکنندگان مواد محترقه دست‌ساز به مراجع قضایی

وی در مورد تمهیدات پلیس برای 29 اسفند ماه آخرین چهارشنبه سال با بیان اینکه ورود مواد محترقه به پایتخت کاهش یافته است گفت: با این حال مردم نیز از خرید این مواد محترقه برای چهارشنبه آخر سال استقبال نکرده‌اند.

به گفته ساجدی‌نیا پلیس از توزیع مواد محترقه جلوگیری می‌کند به خصوص مواد محترقه دست ساز که فروشندگان این مواد نیز به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

طرح زوج و فرد تا 30 اسفند اجرا می‌شود

وی همچنین با بیان اینکه در این مدت اراذل و اوباش شناسنامه دار شده و سارقان نیز شناسایی شده‌اند از اجرایی شدن مرحله دوازدهم طرح برخورد با اراذل و اوباش پایتخت خبر داد و در پاسخ به سوالی مبنی بر محدودیت‌های ترافیکی زوج و فرد در پایتخت گفت: طرح زوج و فرد فعلا تا سی ام اسفندماه ادامه خواهد داشت اما در ایام تعطیل نوروز این طرح در پایتخت اجرا نخواهد شد و در روزهای دیگر نوروز نیز بسته به حجم ترافیک این طرح اجرایی می‌شود.

به گفته ساجدی‌نیا طرح مهار اراذل و اوباش شناسنامه دار از چند روز قبل آغاز شده است به ویژه افرادی که در چهارشنبه‌سوری دخالت داشته‌اند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری بالغ بر 1500 اراذل و اوباش توسط پلیس جمع‌آوری شده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین در مورد وضعیت بازداشتگاه‌های تهران بزرگ نیز گفت: هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است تا کنترل بازداشتگاه‌ها بهتر انجام شود.

وی همچنین با بیان اینکه شکایت از کلانتری‌ها کاهش یافته است گفت: طرح پاسخگویی به مردم در سال 92 در تهران بزرگ اجرایی خواهد شد.

کد خبر 203982
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز