مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت آئودی با ترکیب دو تکنولوژی مرتبط با یکدیگر،‌نمایشگرهای OLED و نورپردازی، طرحی جدید را برای چراغ عقب خودروهای آینده‌اش ارائه کرده‌است.

آئودی

بر اساس گزارش گیزمگ،‌ این طرح Swarm یا گلّه نام دارد و نمایشگری‌ OLED است که در پشت خودرو، به جای چراغ‌های عقب خودروهای آئودی جا خوش کرده‌است. ایده اصلی نمایش دادن تصاویر متحرک به‌جای نور بی‌حالت چراغ‌ها است، قابلیتی که می‌تواند اطلاعات زیادی را به رانندگان خودروهای پشتی انتقال دهد.

آئودی

از جمله اطلاعاتی که می‌توان از طریق این نمایشگر به اطلاع دیگر رانندگان رساند،‌ ترمز کردن، سرعت خودرو و انواع عکس‌العمل‌هایی که راننده به شرایط ترافیکی جاده نشان می‌دهد با استفاده از ترکیبی از رنگ‌ها و اشکال است. در حقیقت خودرو به نوعی به یک نگهبان هوشیار جاده تبدیل می‌شود.

آئودی

با این‌همه این طرح می‌تواند بیشتر از سودمندی، مخل تمرکز رانندگان باشد و برای آنها خطراتی به وجود آورد. سخنگوی انجمن خودروی بریتانیا با وجود اینکه این طرح را دلپذیر می‌داند، اما در عین حال بر این باور است با توجه به مقرراتی که درباره چراغ خودروها وجود دارند،‌ بهتر است این طرح درحد امکاناتی پیش‌رفته برای گالری‌های هنری و آکواریوم‌ها باقی بماند.

آئودی

آئودی با نمایش این تکنولوژی جدید اعلام کرده‌است که روزی کل بدنه خودروها از OLED پوشانده خواهد شد و تصاویر متحرک کوچکترین تغییری در خودرو را به اطلاع راننده و دیگر راننده‌ها خواهد رسانید. حتی می‌توان از این قابلیت در صنعت تبلیغات نیز استفاده مفیدی کرد.

آئودی

Swarm نسخه اول تکنولوژی تئوری برای خودروهای آینده به شمار می‌رود و آئودی آن را سطحی نورانی معرفی می‌کند که تعداد نامحدودی نقطه نوری مانند گله‌ای از ماهی‌ها بر روی آن درحال درخشش هستند. آئودی اکنون درپی تکمیل نسخه دوم این تکنولوژی با نام دسته زنبور‌ها است.

کد خبر 205487
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز