همشهری آنلاین: شرکت خودروسازی بنز در رقابت طراحی خودروی لس‌آنجلس طرحی جدید و دیدنی را ویژه خودروهای گشت جاده‌ای ارائه کرده است که سوخت آن از آب تامین می‌شود.

به گزارش گیزمگ،‌این خودروی کلاس G بنز با نام Ener-G-Force که چراغ‌های LED و کم مصرف جلوی آن به منظور نمایش دادن مدل خودرو به شکل G طراحی شده، علاوه بر طراحی جالب توجه که مجموعه‌ای از خطوط منحنی در قالب یک مستطیل بزرگ است، به انواع تجهیزات پیشرفته از جمله اسکنر 360 درجه توپوگرافی که به سیستم توقف الکترونیکی موجود در سقف خودرو متصل است،‌مجهز بوده و برای حفظ ایمنی سرنشینان خودرو که قرار است نیروهای پلیس باشند، پنجره‌های آن کوچکتر از اندازه معمول طراحی شده است.

اما شاید جالب توجه‌ترین بخش این خودرو طراحی آن نباشد، زیرا این خودرو به جای بنزین از آب بازیافت شده به عنوان سوخت استفاده می‌کند.

این خودرو به سلول‌های سوختی مجهز است که با استفاده از یک مبدل آبی سوخت مورد نیاز خودرو را از آب بازیافت شده‌ای که درون مخازن سقفی خودرو ذخیره شده‌اند، تامین می‌کند. انرژی تولید شده با استفاده از این سیستم درون باطری‌های قابل تعویضی که در کناره‌های خودرو تعبیه شده‌اند،‌ذخیره می‌شود.

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۲