همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت سالروز ارتحال مرحوم حاج احمد آقای خمینی و آیت الله کاشانی، گفت:نهضت ملی شدن صنعت نفت پایگاه استعمار پیر در ایران را برچید.

لاریجانی علی

علی لاریجانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۳ اسفند) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: سالروز رحلت فرزند امام راحل مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد آقا را به مردم و بیت مکرم حضرت امام (ره) تسلیت عرض می کنم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: ایشان در طول مبارزات ملت ایران در انقلاب اسلامی همیشه همراه مردم و امام امت بود. مجاهدات ایشان برای ملت ایران هرگز فراموش نمی شود.

وی ادامه داد: همچنین باید سالروز رحلت عالم مجاهد آیت الله کاشانی را تسلیت عرض کنم. این عامل بزرگ یکی از استوانه های مبارزاتی ملت ایران و دارای نقش بزرگ در ملی شدن صنعت نفت بود و مدت ها مسئولیت مجلس را در زمان خود را برعهده گرفت، نهضتی که پایگاه استعمار پیر را از ایران برچید و پایه استقرار مردم سالاری در ایران شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، لاریجانی افزود: هر چند که در نتیجه اقدامات آمریکا و انگلیس از یک طرف و اختلاف محاسباتی و غرور برخی ملیون و جدا کردن راهشان از روحانیت با کودتای ۲۸ مرداد دیکتاتوری پهلوی صغیر را باعث گردید، اما حرکتی که مرحوم آیت الله کاشانی پیگیر آن بود، حرکتی اصیل، اسلامی و مردمی بود. یاد این بزرگ مرد را گرامی می داریم و ایشان همیشه افتخاری برای مجلس ایران خواهند بود.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: از خداوند متعال علو درجات برای آن دو عزیز ملت ایران طلب می کنیم.

کد خبر 205172
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز