گروه اقتصادی: معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان با بیان اینکه قیمت‌های جدید تعیین‌شده از سوی شرکت‌های خودروسازی هنوز به تأیید نهایی این سازمان نرسیده و برای اجرا به زیرمجموعه این سازمان ابلاغ نشده است، به خبرنگار ما گفت: قیمت‌های جدید خودرو که اخیرا از سوی شرکت‌های خودروسازی اعلام شده هنوز در سامانه پایگاه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات(124) قرار نگرفته تا مبنای قیمت‌های مصوب باشد.

 مجتبی فراهانی افزود: قیمت‌های اعلام‌شده تنها زمانی ملاک عمل خواهد بود که براساس دستورالعمل رئیس سازمان حمایت به بخش‌های مختلف این سازمان ابلاغ شود و پس از این دستورالعمل این قیمت‌ها ملاک بازرسی و نظارت خواهد بود. همچنین شهرام میرآخورلو، مدیرکل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از ارائه هرگونه توضیح در مورد زمان، چگونگی و مبنای اعمال قیمت‌های کاهش یافته خودرو خودداری و پاسخ به این پرسش‌ها را به زمان دیگری موکول کرد.

آب‌سرد به روی مشتریان خودرو

پیش دستی دست‌اندرکاران بخش صنعت و شرکت‌های خودروسازی در اعلام قیمت‌های جدید خودرو و مغایرت شدید این قیمت‌ها با مصوبه اخیر شورای رقابت موجب سرگردانی مردم در بازار شب عید خودرو شده است. موضعگیری چندی پیش رئیس‌جمهور در مورد گرانی خودرو، درخواست معاون اول محمود احمدی‌نژاد از خودروسازان برای کاهش قیمت‌ها و اعلام قیمت‌های جدید خودرو موجب بالا گرفتن مناقشه تعیین قیمت خودرو پس از مصوبه اخیر شورای رقابت شده است.

از سوی دیگر توقف خودرو در دور برگردان کاهش قیمت‌ها، تشدید رکود تورمی حاکم بر بازار را به‌دنبال داشته و اکنون هیچ مبنایی برای تعیین قیمت خودرو وجود ندارد تا متقاضیان بازار شب عید آن را ملاک خرید قرار دهند. همچنین شرایط برای عرضه چند نرخی خودرو فراهم شده است. مشخص نیست کدام قیمت مبنای تشخیص گرانفروشی و برخورد با متخلفان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 204992
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز