گروه حوادث: عاملان شهادت مأمور پلیس آگاهی تهران به‌زودی در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه می‌روند.

حوادث داخلی

متهمان این پرونده چهار مجرم حرفه‌ای هستند که برای اجرای نقشه فرار، مأمور بدرقه را به طرز فجیعی به شهادت رساندند اما چند روز بعد تمامی آنها دستگیر شدند. این حادثه مرداد‌ماه سال گذشته اتفاق افتاد، زمانی که استوار رجب‌پور از مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، چهار دزد سابقه‌دار را سوار یک تاکسی کرد تا آنها را از دادسرای جنایی به بازداشتگاه پایگاه دوم آگاهی منتقل کند.

در همین حال دو سرباز دیگر نیز همراه بقیه متهمان، سوار بر یک خودروی پیکان جلوتر از تاکسی شروع به حرکت کردند و همگی به سمت اداره آگاهی به راه افتادند. در میانه راه چهار متهم دستبند به‌دست که فکر فرار در سر داشتند به راننده تاکسی و استوار رجب پور حمله کردند. آنها با ضربات متعدد، راننده و مأمور پلیس را از ماشین به بیرون انداختند.

این در حالی بود که مأمور پلیس پیش از پرت شدن به بیرون، دستگیره در را محکم گرفته بود و سعی می‌کرد تا سوئیچ تاکسی را بردارد و مانع فرار متهمان شود.متهمی که خود را به پشت فرمان رسانده بود با دیدن این صحنه به‌صورت دنده عقب شروع به حرکت کرد و همین مسئله باعث شد مأمور پلیس بین در ماشین و تیر چراغ برق گیر کرده و لحظاتی بعد جانش را از دست بدهد. به‌دنبال این ماجرا چهار متهم دستبند به‌دست سوار بر تاکسی فرار کردند و وقتی مأموران پلیس به محل حادثه رسیدند، اثری از آنها نبود. پیکر بی‌جان استوار رجب پور به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات پلیس برای دستگیری مجرمان فراری آغاز شد.

دستگیری

ماموران در تحقیقات خود دریافتند عامل اصلی این جنایت، یک سارق سابقه دار به نام ناصر معروف به سوزوکی است که پیش از این نیز در ادارات مختلف پلیس، دارای پرونده بود. این مرد به اتهام آزار و اذیت کودکان و سرقت مسلحانه در بازداشت پلیس بود که این حادثه رخ داد و او توانست فرار کند. کارآگاهان به ردیابی‌های خود ادامه دادند تا اینکه در بررسی‌های تخصصی، محدوده‌ای که دو نفر از متهمان فراری در آنجا مخفی شده بودند، در سه راه آذری شناسایی شد. خیلی زود جست‌وجوی نامحسوس به‌صورت کوچه به کوچه شروع شد و سرانجام خودروی تاکسی مسروقه هم که در یکی از کوچه‌ها پارک بود، کشف شد.

ماموران خودروی مسروقه را زیرنظر گرفتند و درحالی‌که دو روز از فرار متهمان می‌گذشت، توانستند خانه‌ای را که ناصر سوزوکی و همدستش در آنجا مخفی شده بودند شناسایی کنند. این محل به محاصره درآمد و مأموران با زیرنظر گرفتن تمامی راه‌های فرار، عملیات دستگیری را شروع کردند. آنها بعد از شکستن در، قدم به این مخفیگاه گذاشتند اما متهمان که مسلح به چاقو و قمه بودند به پشت بام گریختند تا راهی برای فرار پیدا کنند. آنها حتی هنگام محاصره با چاقو و خنجر به مأموران حمله کردند اما موفق نشدند.

مأموران که تمامی راه‌های فرار را بسته بودند، ناصر سوزوکی را به همراه یکی دیگر از متهمان دستگیر کردند و آنها در همان بازجویی‌های اولیه به فرار مرگبار از دست مأمور آگاهی اعتراف کردند.بعد از دستگیری ناصر مشخص شد که اتهام وی آزار و اذیت کودکان و سرقت مسلحانه بوده و همدستش حبیب نیز با اتهام سرقت خودرو و خرید و فروش مواد‌مخدر در بازداشت اداره آگاهی بود. تحقیقات از آنها آغاز شد تا اینکه کارآگاهان در اقدامات خود موفق شدند دو متهم فراری دیگر را دستگیر کنند.

بعد از بازداشت آنها، تمامی متهمان برای بازسازی صحنه شهادت مأمور بدرقه به محل حادثه منتقل شدند و در آنجا توضیح دادند که حادثه چگونه رخ داد. با تکمیل تحقیقات، بازپرس پرونده تمامی آنها را مجرم شناخت و بعد از صدور قرار مجرمیت، قاضی آرش سیفی، دادیار اظهارنظر دادسرای جنایی تهران برای ناصر سوزوکی متهم ردیف اول به اتهام مباشرت در قتل و برای سه متهم دیگر به اتهام معاونت در قتل کیفرخواست صادر کرد. به این ترتیب پرونده به دادگاه کیفری فرستاده می‌شود تا متهمان به‌زودی در مقابل قضات دادگاه به دفاع از خود بپردازند.

کد خبر 204802
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز