گروه حوادث: پرونده عامل جنایت نظام‌آباد تهران با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب تهران فرستاده شد تا وی به اتهام محاربه پای میز محاکمه قرار بگیرد.

متهم

درصورت محارب شناخته شدن متهم در دادگاه، وی به اعدام محکوم خواهد شد.حدود ساعت 11:37 دوشنبه 24مهرماه جوان 22ساله‌ای درحالی‌که یک چاقوی قصابی در دست داشت به سمت رهگذران در خیابان نظام‌آباد تهران حمله‌ور شد و در مدت کوتاهی 12نفر را با ضربات چاقو نقش زمین کرد و بعد پا به فرار گذاشت.

درحالی‌که اقدام مرد خطرناک باعث وحشت مردم منطقه شده بود، ماجرا به پلیس اطلاع داده شد و تحقیقات پلیسی برای دستگیری این متهم خطرناک با دستور قاضی شهریاری بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران آغاز شد. همزمان با این اتفاق، مجروحانی که هدف اصابت ضربات چاقوی متهم قرار گرفته بودند نیز به بیمارستان انتقال یافتند اما یکی از آنها که مرد جوانی بود بر اثر شدت جراحات وارده جانش را از دست داد.

با توجه به حساسیت موضوع، بررسی‌های گسترده برای دستگیری عامل جنایت شروع شد و تنها شش ساعت بعد از ماجرا، متهم درحالی‌که به یک کلانتری در شهرستان قم رفته بود، از سوی پلیس دستگیر شد.او بعد از انتقال به اداره آگاهی تهران به جنایت اعتراف کرد و درخصوص انگیزه‌اش گفت: مدتی بود که خواب‌های عجیبی می‌دیدم و با خود می‌گفتم که باید چنین کاری را انجام دهم. برای همین روز حادثه به مغازه قصابی رفتم و با تهدید چاقوی وی را برداشتم و به سمت مردم حمله کردم.

به گزارش همشهری، چند روز پیش پزشکی‌قانونی اعلام کرد که متهم در هنگام ارتکاب جنایت جنون نداشته است و همزمان با اعلام این نظریه، آرش سیفی دادیار اظهارنظر دادسرای جنایی تهران کیفرخواست پرونده را صادر کرد. به این ترتیب پرونده با درخواست محارب شناخته شدن متهم، به دادگاه انقلاب تهران فرستاده شد تا مرد جوان به‌زودی پای میز محاکمه قرار بگیرد.

کد خبر 197283
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز