شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

گروه حوادث: ازدواج دختر و پسر جوان که سال‌ها دلباخته هم بودند شرط خانواده مقتول برای گذشت از خون پسرشان بود.

دادگاه

وقتی این شرط از سوی عامل جنایت پذیرفته شد، در دادسرا به جای صحبت از قصاص و اعدام، شیرینی عروسی پخش شد. دو سال پیش جنایتی در شهرستان ملکشاهی در استان ایلام رخ داد که عامل آن مردی به اسم مراد بود. دختر مراد به نام مهناز مدت‌ها بود که به پسری به نام محمود علاقه داشت و آنها می‌خواستند با هم ازدواج کنند اما هیچ‌کدام از خانواده‌ها راضی به این وصلت نبودند. دختر و پسر جوان اما آنقدر در تصمیمشان جدی بودند که تصمیم گرفتند با هم فرار کنند و بعد از ازدواج مخفیانه، زندگی مشترکشان را شروع کنند. یک روز صبح مهناز بعد از برداشتن مدارک و وسایلش از خانه فرار کرد و با محمود همراه شد تا نقشه‌ای را که در سر داشتند عملی کنند.

درگیری خونین

آن روز وقتی مراد به خانه رفت و دید از دخترش خبری نیست، شوکه شد. او همه‌جا را به‌دنبال او گشت اما اثری از وی نبود. وقتی مرد میانسال مطمئن شد که مهناز به تهدیدهایش عمل کرده و از خانه گریخته است، تفنگش را برداشت و همراه پسرش راهی خانه محمود، خواستگار دخترش شد. او که عصبانی بود شروع کرد به فریاد زدن و وقتی با برادر محمود درگیر شد، گلوله‌ای شلیک کرد که باعث مرگ مرد جوان شد.

به‌دنبال این جنایت، مراد به اتهام قتل عمد و پسرش به اتهام معاونت در قتل دستگیر شدند. همزمان با دستگیری این مرد، دختر و پسر فراری نیز توسط پلیس بازداشت شدند و از آنجا که مهناز به جز پدر و برادرش کسی را نداشت و آنها نیز در زندان بودند، با رأی دادگاه به بهزیستی فرستاده شد.

پرونده این جنایت در دادگاه تحت رسیدگی بود تا اینکه مدتی بعد اتفاق عجیبی افتاد.قاضی بهادری، بازپرس دادسرای شهرستان ملکشاهی می‌گوید: 40روز قبل وقتی به دادسرای ملکشاهی منتقل شدم، متوجه شدم یکی از پرونده‌هایی که در آنجا مورد رسیدگی قرار گرفته پرونده جنایتی بوده که مرد میانسالی به اسم مراد آن را رقم‌زده است. پرونده را مرور کردم و از آنجا که قاتل واقعا از ارتکاب این جنایت پشیمان بود، تصمیم گرفتم برای گرفتن رضایت همه تلاشم را انجام دهم.

با ریش سفیدان شهر صحبت کردم و تلاش‌هایمان آغاز شد. حدود یک‌ماه با خانواده مقتول صحبت کردیم و سرانجام خانواده مقتول قبول کردند که از قصاص قاتل بگذرند. آنها برای این کار یک شرط داشتند؛ گفتند که فقط درصورتی از خون پسرشان می‌گذرند که پدر مهناز رضایت خود را درخصوص ازدواج دخترش با پسر آنها که علاقه زیادی به هم دارند اعلام کند.

با رضایت خانواده مقتول، صبح چهاردهم اسفندماه آنها به همراه متهم و همچنین محمود و مهناز در دادسرا حاضر شدند و بعد از اینکه خانواده مقتول در مقابل قاضی بهادری از قصاص قاتل پسرشان گذشت کردند، پسر دیگر آنها و دختر مراد در دادسرا به عقد هم درآمدند و به این ترتیب متهم به قتل از مجازات قصاص رهایی یافت. به گفته بازپرس دادسرای شهرستان ملکشاهی، محمود و مهناز بعد از مراسم عقد در دادسرا به‌زودی با هم ازدواج می‌کنند و مراد با رضایت خانواده مقتول قرار است از لحاظ جنبه عمومی جرم در دادگاه محاکمه شود.

کد خبر 204653
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز