همشهری آنلاین: به گزارش یک روزنامه انگلیسی، مربی‌های انگلیسی و فرانسوی در اردن در حال تعلیم روش‌های مبارزه با دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به شورشیان هستند.

اردن

به گزارش پرس تی وی به نقل از روزنامه گاردین روز جمعه (۱۸ اسفند) به نقل از مقام‌های امنیتی اردن گزارش داد هدایت این برنامه آموزشی که سال گذشته آغاز شد به عهده امریکاست.

یک منبع اردنی گفت :«این مربی‌ها امریکایی، انگلیسی‌، فرانسوی‌ و شماری نیز از ژنرال‌های سوری هستند که از ارتش این کشور جدا شده‌اند. اما ما درباره یک عملیات عظیم و گسترده صحبت نمی‌کنیم.»

وی خاطرنشان کرد که آموزش‌دیدگان هنوز در انتظار «چراغ سبز» و مجوز برای اعزام به شهر درعا در شمال سوریه هستند.

یک دیپلمات اروپایی نیز تلویحا این گزارش را تایید کرده است.

وی که هویتش مشخص نشده است تصریح کرد :«طبق روال عادی پیش از اتخاذ هر گونه تصمیم اساسی درباره این موضوع تدارکاتی صورت می‌گیرد تا وقتی تصمیم گیری شد همه چیز برای اجرای مستقیم و بدون مشکل آن فراهم باشد. این همان کاری است که این گروه‌ها (نیروهای ویژه) انجام می‌دهند. آن‌ها به استقبال این موضوع می‌روند.»

گروه موسوم به دوستان سوریه ۲۸ فوریه با اعضای مخالفان سوری در رم مذاکراتی برگزار کردند و وعده دادند حمایت‌های بیشتری از شورشیان به عمل آورند.

پنتاگون اکتبر گذشته اعلام کرد گروه کوچکی از نیروهای ویژه امریکا در تابستان به اردن سفر کرده‌اند تا به این کشور کمک کنند برای آموزش شورشیان سوری آماده شود.

سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ دچار بحران شده است. شمار زیادی از مردم از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این خشونت ها کشته شده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید این ناآرامی‌ها از خارج کشور طراحی می‌شوند و گزارش‌ها نشان می‌دهند، شمار بسیار زیادی از شورشیان درگیر با دولت دمشق، اتباع خارجی هستند.

کد خبر 204544
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز