همشهری آنلاین: ورکشاپ نقاشی سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت در دانشگاه یزد که از 14 بهمن آغاز شده بود، روز پنجشنبه 9 اسفند در مراسم اختتامیه با حضور اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزیدگان خود را شناخت.

مراسم اهدای جایزه

به گزارش همشهری آنلاین، در این مراسم 7 تابلوی نقاشی از مصطفی ترابی میرزایی، رسول اکرمی، مریم رحیم پور، حدیثه شایگان نژاد، جابر نصیری الحسینی، زهرا افخمی اردکانی، فرزانه مندابی به عنوان آثار برتر این ورکشاپ معرفی شدند.

این آثار توسط هیات داوران متشکل از فریبا فنایی شیخ الاسلامی، دکتر بهرام احمدی و دکتر حمیدرضا محبی مورد داوری قرار گرفتند.

دکتر حمیدرضا محبی، عضو هیات علمی گروه نقاشی دانشکده‌ هنر و معماری دانشگاه یزد و داور ورکشاپ های هنرمقاومت در این دانشگاه گفت: ورک شاپ نقاشی دانشگاه یزد از 14 بهمن کارخود را شروع کرده و دانشجویان تا 24 بهمن اتودهای خود را درباره موضوعات جشنواره ارایه کردند.

پس از بررسی اتودها توسط اساتید، 32 اتود برای تولید انتخاب شدند.

این پژوهشگر با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار دانشجویان در این خصوص گفت: مجموعه 32 تابلوی نقاشی این ورکشاپ به جشنواره جهانی هنر مقاومت راه پیدا می‌کنند.

وی استقبال دانشجویان رارضایت بخش عنوان کرده و افزود: به نسبت زمانی که در اختیار داشتیم، استقبال دانشجویان از ورک شاپ رضایت بخش بود.

شروع برنامه ورک شاپ مصادف با اتمام امتحانات دانشجویان و آغاز مرخصی میان ترم بود. از این رو قدری از زمان را به واسطه عدم حضور تمامی دانشجویان از دست دادیم.

دکتر محبی برگزاری این ورکشاپ را دومین تجربه در این زمینه معرفی کرد و افزود: همه آنچه که برای برگزاری یک ورک شاپ و کار دسته جمعی پرشور لازم است مهیا بود.

این استاد دانشگاه برگزاری جشنواره جهانی هنرمقاومت و همکاری با گروه های هنری دانشگاه ها را برای سامان دهی و مدیریت آموزش هنری کشور بسیار موثر دانسته و افزود: مضامین شکیبایی، صبوری، استقامت و پایداری در شرایط سخت و تحمیلی، که هنر مقاومت آن را به نمایش می‌گذارد، می‌توانند توان مخاطبین را بالا برده و نوید بخش پیروزی و غلبه بر دشواری ها باشند.

این هنر می‌تواند در تمامی عرصه های سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و مذهبی زندگی انسان وارد شود.

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت در 12 رشته طراحی و چاپ دستی، نقاشی، پوستر، عکس، تصویرسازی، نقاشیخط، نگارگری، طرح های حجمی، کارتون و کاریکاتور، انیمیشن، هنرهای جدید و مفهومی و پژوهش های علمی در آذرماه 92 برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 20 اسفند ادامه دارد.

کد خبر 203690

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز