گروه شهری: با الحاق مناطق شش، هفت، هشت، 9، 11، 12، 17 و 19 به شبکه جهانی جامعه ایمن، کلانشهر تهران به عضویت شبکه جهانی جامعه ایمن می‌پیوندد.

محمد هادی موذن دیروز گفت: 13اسفند‌ماه طی مراسمی، مجموعه کلانشهر تهران به عضویت شبکه جهانی جامعه ایمن درمی‌آید. بنا براین گزارش از سال86 این موضوع مطرح شد که کلانشهر تهران می‌تواند به شبکه جهانی جامعه ایمن برسد و این در شرایطی بود که تا این سال هیچ کلانشهری از نظر جمعیت در این زمینه اعلام آمادگی نکرده بود. وی افزود: در این‌باره با دستور شهردار تهران، منطقه22 به‌عنوان منطقه پایلوت درنظرگرفته شد و بعد از آن به‌ترتیب سایر مناطق نیز موفق شدند تا به این جامعه بپیوندند و همچنین این کار در سایر شهرهای کشور دنبال شد و در ابتدا کاشمر توانست عضو شبکه جهانی جامعه ایمن شود.

موذن با اشاره به تاسیس انجمن جوامع ایمن و بیان اینکه نمی‌توان در هیچ شهر یا روستایی از ایمنی غافل بود، گفت‌: ایمنی موضوعی است که همه باید به آن التزام داشته باشند و هرچند نمی‌توان خطر را به صفر رساند اما می‌توان آن را کاهش داد و از این‌رو این اقدامات در مراکزی با تردد بیشتر مانند مساجد، پارک‌ها و مدارس بیشتر مورد توجه قرار دارد. موذن خاطرنشان کرد: شاخص‌های جامعه ایمن پس از پنج سال اجرا، توسط شبکه جهانی ارزیابی می‌شود و چنانچه شاخص‌های مورد نظر به خوبی انجام نشده باشد، این عضویت لغو خواهد شد.

کد خبر 203440
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز