همشهری‌آنلاین: مجله اقتصادی اکونومیست در تازه‌ترین گزارش خود در حوزه ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای جهان که هر ۲سال یک‌بار منتشر می‌شود، ۱۰ شهر ارزان و گران جهان را معرفی کرد که تهران در فهرست شهرهای ارزان قرار گرفته است.

فارس به نقل از یورونیوز نوشت: بر اساس این نظر سنجی شهر توکیو در رده نخست گران‌ترین شهرها و شهر کراچی پاکستان نیز در ردیف ارزان‌ترین شهر قرار گرفتند.

این گزارش که به تازگی منتشر شده و برپایه هزینه زندگی در سراسر جهان محاسبه شده است، پس از مقایسه قیمت‌های 160 محصول از قبیل غذا، لباس، لوازم خانگی و هزینه اجاره، امکانات و اماکن تفریحی، پایتخت ژاپن را در صدر گران‌ترین‌ها قرار داد.

از سوی دیگر در فهرست ارزانترین‌ها، شهر کراچی پاکستان در رده نخست قرار گرفته درحالی که 4 شهر دیگر نیز که در فهرست 5 کشور ارزان جهان قرار دارند از شبه قاره هند و از کشورهای هند، نپال، بنگلادش و سریلانکا هستند.

کراچی، بمبئی، دهلی نو، کاتماندو، بخارست، کلومبو، پاناما سیتی، جده و تهران در فهرست ارزانترین شهرها و توکیو، اوزاکا، سیدنی، ملبورن، سنگاپور، زوریخ، کاراکاس، ژنو در فهرست گرانترین شهرها قرار گرفته‌اند.

کد خبر 200759
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز