دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: "بین گزینه‌های تعطیلی و جابجایی جشنواره، گزینه دوم را انتخاب کردیم." این را علیرضا رضاداد دبیر جشنواره‌ کودک و نوجوان در نشست خبری روز دوشنبه سوم اردیبهشت گفت.

وی اضافه کرد: البته امروز با توجه به تحولاتی که در استان همدان رخ داده این جابه‌جایی را به فال نیک می‌گیریم و اطمینان پیدا کرده‌ایم که انتخاب درستی انجام داده‌ایم.

رضاداد هزینه‌های صورت گرفته برای برپایی جشنواره در استان همدان را یک میلیارد و نیم تومان ذکر کرد که صرف بازسازی سینما‌ها،‌ هتل‌ها و خرید تجهیزات نمایشی شده است.

این درحالی است که کلیه‌ سالن‌های نمایش به دوربینهای مدار بسته برای امنیت نمایش مجهز شده‌اند.

دبیر این جشنواره با اشاره به بخش بزرگداشت‌های جشنواره امسال اظهار داشت: این برنامه‌ها به خانم پوران درخشنده اختصاص یافته است که از پیشگامان سینمای کودک و نوجوان در کشور به شمار می‌رود.

رضاداد از رسول صدرعاملی، اسداله اعلایی، پروانه معصومی، احمدرضا گرشاسبی، فرشته طائر پور و فریدون حسن پور به عنوان داوران ایرانی جشنواره نام برد و گفت: سانت نائیه دبیر جشنواره سینه کیید کشور هند، تاکاهیکو آکی یاما فیلمساز ژاپنی، مارگریتا قاسموفا کارگردان تاجیکی، خوزه ماریا لارا فرناندس تهیه کننده سینمای کودک اسپانیا، برویوژ داونی کویچ مشهور به بورد و انیماتور مشهور از کشور کرواسی هم داوران خارجی جشنواره کودک هستند.

بیست و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور 40 کشور جهان از 10 تا 14 اردیبهشت ماه سال جاری در همدان برگزار می‌شود.

کد خبر 20327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز