گروه اجتماعی: آیین اختتامیه نوزدهمین جشنواره مطبوعات با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب مطبوعات دیروز در تالار وحدت تهران برگزار شد.

جشنواره

جشنواره و نمایشگاه مطبوعات از سال گذشته از همدیگر تفکیک‌شده و هم‌اکنون این دو به‌صورت مستقل برگزار می‌شود. امسال 14هزار و 309اثر به دبیرخانه جشنواره مطبوعات رسید که در پایان ۱۰۴ خبرنگار برگزیده در بخش‌های مختلف ملی و محلی و بخش‌های ویژه برگزیده شدند.

در مراسم دیروز از برگزیدگان نوردهمین جشنواره مطبوعات تجلیل شد.

نفرات برگزیده نوزدهمین دوره جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اینترنتی، در تالار وحدت، بدون اشاره به اثر برگزیده و رسانه محل کار برای دریافت جوایز فراخوانده شدند.

پایگاه رسمی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در خبری که از برگزیدگان این مراسم روی خروجی اینترنتی خود قرار داده، تنها نام برگزیدگان را آورده و اشاره‌ای به اثر و رسانه محل کار آنها نکرده است.

براساس گزارش ایرنا، ارزش ریالی جوایز این دوره جشنواره تا 10برابر افزایش یافته و به هر برگزیده مبلغ پنج میلیون تومان اعطا شده است.
در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون مطبوعاتی او برای حاضران سخنرانی کردند.

سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد با بیان اینکه گاهی افرادی که در حد و قواره خبرنگاری نیستند توسط رسانه‌ها در سطح جهان مطرح می‌شوند، افزود: هرکسی که در کشورهای مختلف حکومتش با آن همراهی ندارد رسانه‌ها او را بزرگ نشان می‌دهند. ایران به تمام معنا مستقل است و قطعاً رسانه‌های خارجی طراحی بیشتری برای ما دارند و تلاش می‌کنند افرادی را که در مسیر انقلاب هستند جذب کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تأکید کرد: اکنون در یک رقابت جدی با رسانه‌های دنیا به‌ویژه بیگانگان و غرب قرار داریم، از این‌رو نباید به کارهای سطحی بسنده شود و با مجهز‌شدن به فناوری‌های روز ارتباطی و انجام کارهای حرفه‌ای خبری و نیز رعایت اخلاق رسانه‌ای باید با آنها مقابله کنیم.

حسینی با بیان اینکه زمانی که در آمریکا و هالیوود یک فیلم معرفی می‌شود این رسانه‌ها هستند که این مسئله را به دنیا مخابره می‌کنند، گفت: در تحریم‌ها علیه ایران نیز رسانه‌ها نقش تبلیغاتی داشتند زیرا اگر اعلام کنند تحریم‌ها اثر‌گذار نبوده دیگر سایر کشورها آمریکا را همراهی نخواهند کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رسانه‌های غربی برای محقق‌شدن اهداف آمریکا و بیگانگان به آنها کمک می‌کنند لذا وقتی آنها کاری از پیش نبردند با استمداد از رسانه‌ها اهداف خود را محقق می‌کنند.

کد خبر 203230
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز