همشهری‌آنلاین: نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها ساعت 15 اسیزدهم آبان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسما به کار خود پایان داد.

نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دفتر نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها که از تاریخ هفتم تا 13 آبان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، ساعت 15 امروز (سیزدهم آبان) با حضور سید محمد حسینی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - بسته شد.

بر اساس آمار داده‌شده توسط روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در شش روز گذشته، بیش از یک میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کردند و مصلای تهران شاهد حضور برجسته‌ی هنرمندان، ورزشکاران، سیاستمداران و چهره‌های مطرح عرصه‌ی ادب و رسانه بود.

رونمایی از بیش از 10 جلد کتاب با موضوع «رسانه» از جمله فعالیت‌هایی بود که به همت معاونت مطبوعاتی و سرای روزنامه نگاران ایران انجام شد. همچنین برگزاری هفت تا 10 نشست تخصصی در غرفه‌ی سرای روزنامه‌نگاران ایران، مخاطبان بسیاری را جذب خود کرد.

این نمایشگاه در حالی به کار خود پایان داد که رشد کمی و کیفی چشم‌گیری نسبت به سال گذشته داشت و تعداد غرفه‌ها از 570 به 830 غرفه ارتقا پیدا کرده بود و حضور بیش‌تر رسانه‌های نوپا نیز در این نمایشگاه مشاهده می‌شد.

در نمایشگاه نوزدهم، نمایندگان مطبوعات‌، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی 31 استان با میانگین 50 نشریه از هر استان شرکت کردند که در مجموع، 2380 نشریه در نمایشگاه حضور داشتند. همچنین نزدیک به 30 کشور در این نمایشگاه حضور داشتند.

سامانه‌ی اشتراک، موزه‌ی مطبوعات، غرفه‌ی آثار اجلاس عدم تعهد و غرفه‌ی عکس شهروندی از جمله غرفه‌هایی بودند که برای نخستین‌بار در این نمایشگاه فعالیت کردند.

نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با همه‌ی نقاط ضعف و قوتش ساعت 15 امروز رسما به کار خود پایان داد، اما مخاطبان همچنان می‌توانند تا ساعت 20 امشب برای بازدید از این نمایشگاه در مصلای تهران حضور یابند.

 

کد خبر 189972
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز