سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: احمد داوداوغلوˈ وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اشغالگر است گفت: این رژیم با ادامه شهرک سازی امکان برقراری صلح در منطقه بر اساس دو دولت مجزا را ناممکن می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از به گزارش روز سه شنبه منابع خبری ترکیه، وی در نشست ˈ شورای حقوق بشرˈ سازمان ملل متحد در ژنو با تاکید بر این که رژیم صهیونیستی خود را فراتر از قوانین حقوق بشر و مقررات و قوانین بین المللی می داند، گفت: کمیسیون حقوق بشر باید دقت خود را به رنج های مردم فلسطین معطوف کند.

وزیر خارجه ترکیه با محکوم کردن شهرک سازی اسراییل در مناطق اشغالی افزود : اسراییل به طور سازماندهی شده با ادامه برنامه شهرک سازی ، خاک فلسطینی ها را اشغال می کند.

داوداوغلو با اشاره به اینکه به گزارش کمیسیون تحقیق کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد نزدیک به 500 هزار واحد مسکونی غیرقانونی از سوی اسراییل احداث شده است ، گفت: اسراییل باید بداند که امنیت آن بدون صلح و آرامش پایدار و ماندگار نمی تواند برقرار باشد.

وزیر امور خارجه ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موارد نقض حقوق فلسطینی ها از سوی اسراییل اظهار داشت : نیروهای امنیتی اسراییل به تبعیض، دستگیری های خودسرانه، آتش گشودن به سوی مردم فلسطین و شکنجه فلسطین های بازداشت شده ادامه می دهند و هزاران فلسطینی هم اکنون در زندان های اسراییل در بند هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادامه محاصره نوار غزه، محاصره غزه از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی را غیرانسانی و غیرقانونی خواند و آن را بشدت محکوم کرد.

داوداوغلو همچنین خواهان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد شد و گفت: دولت فلسطین باید جایگاه واقعی خود در جهان را بازیابد.

کد خبر 203203
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز