همشهری آنلاین پورمحمدی گفت: طرح تجمیع انتخابات مجلس و دولت دارای اشکال قانون اساسی است، اما اگر تبدیل به قانون شود آن را اجرا می‌کنیم.

به گزارش فارس مصطفی پورمحمدی وزیر کشور روز دوشنبه سوم اردیبهشت  در حاشیه برگزاری اولین همایش استانداران سراسر کشور در واکنش به طرح تجمیع انتخابات مجلس و دولت با بیان این که تا مراحل تصویب تجمیع انتخابات ریاست جمهوری با مجلس راه طولانی باقی مانده است، گفت طبق نظر قبلی شورای نگهبان که با این طرح مخالفت کرده بود، باز هم این مصوبه مشکلات قانون اساسی دارد، اما در صورتی که این مشکلات توسط شورای نگهبان و یا مجمع تشخیص مصلحت نظام برطرف و طرح تبدیل به قانون شود، ما هم آن را با جدیت و دقیق اجرا خواهیم کرد.

وی در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس نیز اظهار داشت: طرح استانی شدن برگزاری انتخابات مجلس بسیار سخت است اما ما آن را اجرا می‌کنیم.

وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که وزارت کشور در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی انتظارات احزاب و گروه‌ها را چگونه در انتخابات آتی برآورده خواهد کرد؟ گفت: همانگونه که انتخابات خبرگان و شوراها را با اجرای دقیق قانون و رعایت انصاف و عدالت کامل و امانت‌داری صد در صد از آرای مردم برگزار کردیم، در انتخابات بعدی نیز همین‌گونه خواهیم بود.

پورمحمدی در مورد حضور همه احزاب و گروه‌ها در این انتخابات بیان داشت: در انتخابات شوراها ما با کمترین ریزش و ردصلاحیت‌ها روبه‌رو بوده‌ایم و حضور گسترده گرایشات سیاسی را داشتیم. ان‌شاءالله همین وضعیت را در انتخابات مجلس شاهد خواهیم بود.

وزیر کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر وضعیت تغییر ساعت اظهار داشت: دولت نظر کارشناسی خود را داده است و در مجلس مورد بررسی است و هر آن‌چه که مجلس نظر بدهد آن را اجرایی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که وزارت کشور در مورد شهردار تهران چه نظری دارد؟ گفت: باید اجازه داد که شوراها کاندیدای خود را معرفی کنند، تا بعد ما نظر خودمان را در زمان لازم اعلام کنیم.

کد خبر 20294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز