همشهری آنلاین: معاون پارلمانی وزیر کشور گفت: قبل از اسفند ‪ ،۱۳۸۶‬اسفند ‪ ۱۳۸۶‬و فروردین ‪ ۱۳۸۷‬سه گزینه‌ای است که وزارت کشور در حال بررسی آنها برای برگزاری انتخابات مجلس هشتم است.

به گزارش ایرنا، وی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بررسی‌های وزارت کشور در این زمینه به زودی پایان یافته و در آینده‌ای نزدیک زمان برگزاری انتخابات مجلس هشتم اعلام می‌شود.

این در حالی است که مجلس شورای اسلامی امروز طرحی را تصویب کرد که در صورت تصویب نهایی آن انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی تجمیع شده و به طور همزمان آبان ماه ‪ ۱۳۸۷‬برگزار می‌شود.

موسی‌پور هر کدام از گزینه‌های مربوط به برگزاری انتخابات مجلس هشتم را دارای برخی مشکلات دانست و گفت: از بین این سه زمان، باید کم‌هزینه و کم‌مشکل‌ترین زمان انتخاب شود.

وی گفت: اگر قرار باشد انتخابات قبل از اسفند برگزار شود، وزارت کشور با کمبود زمان مواجه است و شاید نتواند مراحل اجرایی برگزاری انتخابات را در زمان‌بندی مشخص شده انجام دهد.

معاون وزیر کشور افزود: برگزاری انتخابات مجلس هشتم در اسفند ماه نیز به دلیل همزمانی با بررسی لایحه بودجه در مجلس امکان دارد مشکلاتی را ایجاد کند.

موسی‌پور ادامه داد: گزینه فروردین ماه ‪ ۸۷‬به دلیل رها شدن مجلس از کار بودجه زمان مناسبی‌است اما مشکل این است در اوایل فروردین ماه کشور در تعطیلات به‌سر می‌برد.

وی با اعلام مخالفت وزارت کشور با تجمیع انتخابات ریاست جمهوری و مجلس، این مخالفت را دارای دلایل روشن دانست و گفت: این طرح با ‪ ۳‬اصل قانون اساسی مخالف است و از نظر اجرایی نیز این نوع تجمیع سخت‌ترین نوع آن است.

موسی‌پور احتمال داد این مصوبه در مجمع تشخیص مصلحت به تصویب نرسد و گفت: همانطور که قبلاً هم گفته شد نظر دولت و وزارت کشور تجمیع انتخابات ریاست‌جمهوری با شوراهاو خبرگان است.

معاون وزارت کشور در خصوص تغییر برخی استانداران گفت: استان‌های گلستان و هرمزگان در دارای سرپرست هستند و به زودی استانداران جدید این دو استان معرفی خواهند شد.

موسی‌پور گفت: استاندار لرستان به علت بیماری استعفا داده است و برای این استان نیز استاندار جدید معرفی خواهد شد.

کد خبر 20197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز